/

Välkommen hit, Välkommen hem

Och så var jag tillbaka i Uppsala efter en och en halv vecka på resande fot. Det är alltid med värme i hjärtat och en suck av lättnad jag möts av skylten "välkommen hit, välkommen hem" på stationen i Uppsala. Direkt efter helgen i Övik begav jag mig till Gotland för att ha drömmigaste veckan någonsin med detta härliga gäng. Vi har solat, badat, ätit gott, skrattat, åkt traktor, cyklat tandem, festat på Kallis, druckit de äckligaste shotsen man kan föreställa sig, tränat tillsammans och mycket, mycket mer. Jag har gått och blivit kär i ön. Jag ville absolut inte att veckan skulle ta slut. Men det är väl just det flyktiga som gör saker och ting i livet vackra. Inget varar för evigt och just därför gäller det att njuta av stunderna. Nu väntar några veckor med mycket jobb och lägenhetssökande. För just det, mitt i allt detta skoj har jag fått lånelöfte också. Hur ung jag än känt mig i veckan känns det skönt att få bli vuxen på riktigt och skaffa mig ett eget hem där jag kan landa i höst.