I skrivande stund sitter jag på jobbet, 03.25, första natten för min del. Hittills har det gått väldigt bra och det är mindre än fyra timmar kvar av de tio schemalagda. High five till mig själv som ändå varit aktiv i princip hela dagen. 

Fick en kommentar här om dagen att min träning var inspirerande (kul att höra!) men personen frågade varför jag stakade på gymmet och inte ute i skidspåret. Bra fråga ha-ha. Har under hela vintern tänkt ge mig ut och åka lite längdskidor då det är grymt bra träning men har som inte kommit mig för. Det har varit för dåligt väder, för kallt, för lite tid, ja, ursäkter helt enkelt. Ett varmt, ljust och torrt gym känns då enklare än en oförutsägbar skog. Men imorse sken solen och himlen var klar blå med endast några ynka minusgrader i luften. Då fanns inga ursäkter och jag skidade mig upp till Rutberget vilket blev en fantastisk utflykt! Cirkus 1,2 mil av sol och glittrande snö i de norrländska skogarna är inte fy skam. Ska verkligen göra om denna typ av utflykt men ta med lite varm choklad nästa gång tillsammans med trevligt sällskap he-he.




25 januari 2015

Weekends

Under de senaste månaderna har jag varit väldigt positivt inställd till att jobba helger, jag har inte haft något emot det. Idag, precis innan jag slocknade av utmattning efter helgens sista jobbpass, kom jag underfund med varför. Jag gasar på helt enkelt. Trots att jag jobbar klämmer jag in lika många aktiviteter som om jag vore ledig. Därför gör det mig inget att jobba helger, det är ju som att vara ledig med lite snabbare duschar mellan aktiviteterna plus att man får pengar. Vila kan man göra i graven he-he.

Har som förståeligt är jobbat i helgen, närmare bestämt 28 timmar. Där emellan har det varit restaurangbesök, en spontan förfest, träning, lunch på stan, mer träning, fika på UH och grabbkväll med spel. Är mycket nöjd med helgen och ser fram emot den kommande veckan! Många roliga grejer inplanerade.


22 januari 2015

Kreativa intervaller

Jag måste dela med mig av några riktigt roliga intervaller jag satte ihop imorse. Jag kände varken för att cykla eller springa men ändå för få upp pulsen, jag satte därför ihop två andra pulshöjande övningar till ett intervall-pass på 50 minuter. Ibland flödar kreativiteten ;-). 

Jag stakade så snabbt jag kunde under tre minuter med ett motstånd så pass att jag orkade hela vägen. Ca 6/7 av 10 för er som är bekanta med motståndet på stakmaskiner. Direkt därefter hade jag tidtagaruret redo på telefonen vilket jag klickade igång på två minuter och började med boxjumps. Jag bestämde mig för att köra tolv stycken i rad vilket tog ca 25 sekunder, desto snabbare man hoppar desto längre vila får man innan det är dags för att staka igen. En intervall tar alltså fem minuter och detta upprepade jag tio gånger. Riktigt kul som sagt! Pulsen hinner gå ner ordentligt mellan intervallerna samtidigt som alla kroppens stora muskelgrupper får jobba. Längtar till nästa gång jag ska köra dem igen ha-ha. Testa!