/

Fredagen den 17:e november

Det är fredagkväll och jag sitter nyduschad i soffan och laddar om lite efter träning innan kvällens aktivitet. Det har som vanligt varit en lugn vecka (alldeles för lugn, behöver jag ens skriva hur less jag är på denna meningslösa tillvaro?) och jag har tagit mitt powernapande till en helt ny nivå. Förra helgen då jag jobbade natt var jag lite orolig hur det skulle gå med mörket då jag tidigare bara jobbat natt under sommaren. Men det gick hur bra som helst och jag har ärligt PIGG nätterna igenom. Det måste bero på hur mycket jag sovit denna höst. Jag snittar 12+ timmar per dygn. Lite hemskt att sova bort livet så men det kommer perioder i livet då jag kommer ligga minus på sömnkontot också, så jag får väl helt enkelt passa på att njuta. 

Igår hade jag Elina och Julia över på tacomys och ett glas vin och herrejösses vad jag tycker om de tjejerna<3. Det var så himla trevligt och mysigt. De två kan lyfta vilken dag som helst till det bättre! Och idag sken solen så jag passade på att samla lite D-vitamin genom att vandra genom Uppsala och under promenaden slogs jag av hur mycket jag älskar årstider. Jag skulle inte kunna tänka mig att bo i ett land där man missar dessa härliga förändringar. Visst är det jobbigt med mörket, men att få se naturen anpassa sig till olika klimat är väldigt mäktigt och något jag inte skulle kunna vara utan. Det var med andra ord en ovanligt vacker novemberdag idag. 

Jag har jobbat fyra helger i rad men kommer vara ledig denna helg på grund av beerpong-turneringen som äger rum imorgon. Även om jag sett fram emot det väldigt mycket känns det tomt att inte få jobba. Det känns som om jag skolkar ha-ha. Saknar jobbet och att känna mig behövd. Det får bli desto fler pass nästa helg istället! Hoppas ni får en fin fredag vänner.