/ emelie forsberg /

Weekend vibes

Jag har blivit dålig på att uppdatera här efter att jag av misstag råkade uppdatera appen på mobilen så att jag nu inte förstår ett skit och därmed måste blogga från datorn = tar mer tid. Jaja, jag lär mig väl den nya versionen på mobilen snart. Hur som helst: helgen var fantastisk. Både vädermässigt och allmänt livsmässigt. I fredags startade jag dagen med Julia där vi sprang intervaller i Uppsalas jobbigaste backe. Det är på den nivån att det känns som att bröstkorgen är för liten för lungorna, och den nivån av ansträning når jag inte ofta annars. Bra grejer det där med backintervaller. Vi solade sedan tillsammans med Ebba i EKO ett tag innan det var dags för middag och grillning. 

Invigde min nyinköpta topp och kände mig allmänt somrig som gjorde drinkar utomhus. Trots lite tvekan fick jag och Ebba till en riktigt god middag på kolgrillen. Måste säga att vi gjorde det bra som inte grillat på kolgrill förr he-he. 
Sofia anslöt till middagen och efter ett par mojitos kände vi oss redo att ta kvällen vidare ut på stan! 
Finaste!! Då det såg rätt lugnt ut med kö till de olika nationerna tog vi en sväng förbi Lingon för att, hör och häpna: dricka ännu en mojito. Det är enligt mig den absolut godaste drinken. 
Väl på Bryggan blev det Cava och kladdkaka utomhus. Sådana sommarkänslor!! Cavat satte fart på dansbenen så pass mycket att vi inte ens kände oss nöjda då de stängde klockan ett utan fortsatte till BJ's för mer dans tillsammans med mina klasskompisar samt några nyfunna vänner. Hade huuur kul som helst verkligen. Jag som alltid underskattat BJ. Det blir definitvt fler besök dit i sommar om partyandan kvarstår efter stängning på nation he-he. 
Trots att jag inte var i säng för än 04 (kan inte ens minnas då det hände senast?!) och var upp och tvättade vid 07 efter stabila tre timmars sömn var jag inte sen med att hänga på till stranden då termometern visade 27 graders värme under lördagen. Det blev årets första dopp, kycklingrester med potatissallad och glass i solen med Ebba och hennes klasskompisar dagen lång. AMAZING. Det är verkligen denna årstid människor vaknar till liv och man  inser hur fantastiskt det är att leva. Bara en sådan sak som att se en förbiflygande fjäril lockar fram leenden och glädje. 
Eftermiddagen och kvällen spenderades i ekonomikumparken tillsammans med detta härliga gäng. Vi fortsatte att sola, spela kubb och så beställde vi mat från Foodora. Jag vill inte att alla ska åka hem. Speciellt inte Ebba då hon inte kommer tillbaka i höst :(. 
Söndagen och måndagen spenderade jag på akuten där jag hade mina sista introdagar inför sommarens jobb. Det kändes bra och jag tror jag är redo att ansvara över mig nu själv ha-ha. Dock kan man inte hinna se allt under bara tio pass, folk söker tamigfan för allt möjligt. Men det är det som gör jobbet så otroligt roligt och givande. Jag är en nyfiken själ så att hjälpa till att utreda tillstånd hos människor kommer hålla mig stimulerad i sommar. Och för att inte tala om hur mycket jag kommer att lära mig! Är så himla peppad!