/

Dagarna hemma innan jul

Dagarna hemma har spenderats med familjen, med att träna, både på Nordic wellness och crossfit Ö-vik, vi har ätit middag hos farmor och jag har varit på stan både en och två gånger. Dessutom har jag hunnit åka fem kilometer skidor och sprungit årets första snömil. Vi har julbakat och igårkväll firade vi Amanda som fyllde 22. Fantastiskt härligt att få skratta med sina bästa vänner igen<3. Efter en otroligt mysig familjemiddag idag gick vi över till kusinerna en sväng och som alltid blir tempot högt. Som jag saknat mina två små vilddjur som inte är så småa längre. I skrivande stund är det reklampaus i uppesittarkvällen och jag planerar att vinna miljonen ikväll. Då Jesper bjuder jag dig till Australien över nyår! 

Har spenderat tre gympass på Nordic och jag måste säga att det är jobbigt att vara på gym ha-ha. Inga ytor till att göra någonting alls. Men det utmanar kreativiteten och jag tingas träna saker jag annars kanske inte skulle ha gjort. Här försöker jag mig på brytning. Att det ska vara så svårt alltså.
Övik har bjudit på otroligt väder hela veckan! Är så tacksam att jag får komma hem och uppleva riktig vinter. 
Se bara! Heeelt fantastiskt. Detta var under min och Idas korta, men trevliga, skogspromenad i torsdags. 
Lycklig över att vara hemma och över att vara omgiven av snö. 
På torsdagskvällen efter att ha varit och gästtränat på Crossfit Övik vankades lilla julafton hos farmor. Väldigt härligt att få träffa henne igen också<3. Det sker alldeles för sällan. 
Igår, fredag, hakade jag på mamma och pappa i skidspåret direkt efter mitt träningspass. Det kändes vill jag lova. Men ändå, guud så härligt det är att åka skidor medan snön glittrar omkring en. Känner mig nog aldrig så hurtig som då jag åker skidor he-he. 
Det var bara Ida som saknades! 
Efter skidåkningen och en otroligt god tacomiddag bar det iväg till stan för att fira Amanda som fyllde 22. Det har kommit att bli en tradition att samlas hos Amanda den 22:a och ta igen hösten. Som välkomstdrink fick vi glubbel. Vi drack bara ett glas men det kändes i huvudet imorse ha-ha. Farliga grejer.
Med starglöggs-huvudvärk begav jag mig ut på en runda runt sjöarna. Inte det härligaste jag gjort kanske, men det blev ändå en minnesvärd löptur då jag stötte på dessa tre vilsekomna varelser. Det är inte varje dag man ser äglar! Till en början var jag fascinerad men då de bytte riktning och böjade springa mot mig gick pulsen i taket av andra anledningar än löpstegen. Allt gick dock smärtrfritt och jag var snabb därifrån sedan he-he. Med en död mobil på grund av kylan och stormiga motvindsvindar fick jag många gånger intala mig själv att "jag slutar inte då jag är trött, jag slutar då jag är klar". Alla dagar kan inte vara starka dagar.