/

UNDER 45

Jag skrev igår att jag skulle testa att springa milen under fyrtiofem minuter idag. Sagt och gjort. Efter att ha pluggat klart dagens checklista begav jag mig till gymmet. Jag hade bestämt mig, jag ska klara det. Oavsett om det kräver blod, svett, tårar och kanske till och med spya. Dock var jag väldigt osäker på om det var fysiskt möjligt då jag inte sprungit distans på flera månader. Visst har jag sprungit intervaller på 8-9 kilometer men det är helt annorlunda då jag där vilar ungefär en tredjedel av tiden. Men guess what - I did it! 44.02 minuter blev sluttiden. Det galnaste är att jag tror jag skulle klara en bättre tid då jag inte var särskilt slut på efteråt. Sist jag sprang milen på rekordtid stod jag över papperskorgen efteråt och svalde min egna spya. Nu kunde jag fortsätta jogga ner i tio minuter utan problem. Var snarare att det tog emot i benen på grund av träningsvärk än att jag kippade efter andan. Jag är nog bara för bekväm, vågar inte pressa mig själv så hårt som jag kanske faktiskt klarar av. Får öva upp mitt psyke med denna hastighet ett par gånger innan jag ger mig på nästa mål: under fyrtio minuter. Det kommer säkert dröja till sommaren innan jag är där, om inte ännu längre. Men det är mitt nya mål!