/

SÖNDAG

Min första natt på HIA är avklarad och det gick över förväntan, trots den extra timmen när klockan ställdes om till vintertid. Jag hade ju vaknat vid 08 på lördagmorgon och kom inte i säng för än närmare 09 "vanlig" tid så det blev en lång dag. Men med trevliga kollegor går allt an. Och trots att jag egentligen inte gillar idén av att jobba natt så tycker jag faktiskt om det rent praktiskt. Det är ett lugnare tempo på avdelningen, jag har bättre koll på mina patienter och hinner prata med dem på ett helt annat sätt. Det blir en annan kvalitet på vården. Dock är det ju det där med sömnen. Jag vaknade halv tolv så det blev inte många timmar. Orkade inte ens försöka somna om i och med att jag ändå måste ställa tillbaka dygnet direkt. Idag hade jag tänkt försöka ta mig ut till boländerna för att inhandla en spegel och lite andra grejer. Älskar söndagar! Det bästa är att jag är ledig imorgon också. Vilken långhelg det blev! 
(null)
Igår efter träningen mötte jag upp Ida för att äta brunch och medan vi strosade runt passerade vi detta. Helt otroligt gulligt. 
(null)
Efter lite om och men hamnade vi på Melrose café och det blev givetsvis varsin acaibowl. Kände mig mycket ärad då Ida sa att hon tyckte min smakade bättre he-he. Är så tacksam över att ha Ida här i Uppsala och över den relation vi utvecklat sedan hon flyttade hit. Vi har alltid varit nära men nu är hon en av mina bästa vänner och vi kan prata om allt. Det är något speciellt med att vara systrar<3. 
(null)
Vi tog även en sväng på stan och likt min mamma kan jag inte låta bli att handla. Jag hade spanat på den gröna vasen tidigare så nu när den var på rea slog jag till. Har alltid en bukett snittblommor hemma men jag känner mig lite för snål för att fylla två vaser. Dock ville jag ha den framme så kom på denna lösning. Det är så fult att ha tv-dosorna framme så tycker jag var rätt kreativ med detta ;-). Underläggen är också nya. 
(null)
Under natten på jobbet. När man kan preppa proverna såhär organiserat har man lite för lite att göra ha-ha. 
(null)
När jag klev ut från sjukhuset möttes jag av snö! Jag blev helt pirrig i hela kroppen och det var med lätta tramptag jag cyklade hem genom en sovande vinterstad. Snart är det jul! 
(null)
Sedan möttes jag av detta. Morgonljuset. Det tog emot att gå och lägga sig när en sådan fin dag precis hade startat, och när jag sedan vakande hade det mulnat på. Men jag fick njuta lite åtminstonde.