Gotland 2019

Precis som förra sommaren har dagarna på Gotland varit sommarens bästa dagar. Det var längesedan jag kände att jag inte ville åka hem från en resa (även om det är härligt är jag en riktig rutinmänniska som trivs hemma), men denna gång kände jag att jag gärna hade stannat. Nytt lifegoal: sommarhus på Gotland.
(null)
Det var varmt även i Uppsala i onsdags  när vi åkte. Jag dras ju med en ständig och numera nästan komisk otur när det kommer till resor och förseningar och allmänt strul. Denna gång körde en bil in i nosen på planet (har ni ens hört om något sådant förut? Ville be om ursäkt till alla på planet eftersom det måste ha varit pga att jag var ombord ha-ha). Det var säkert 40 grader inne i planet och luften stod helt stilla.
Men tillslut kom vi fram och det var en fantastiskt varm och fin kväll på ön. Vi åt middag hemma hos Fred och planerade torsdagen.
Tänk att bo såhär. Mitt i historien.
(null)
Jag vaknade tidigt på torsdagsmorgon och startade dagen med en promenad genom Visby. Top tre av städer jag besökt.
Jag köpte med mig lite nybakat från ett bageri och kände mig så genuint lycklig där jag stroade på gatorna med solen i ögonen och musik i öronen. Att livet kan vara så enkelt och härligt.
Gick bland annat ner till havet för att inandas saltdoften.
(null)
Precis som i Rom älskar jag hur historien finns så närvarande i Visby. Det är så påtagligt att människor levt här genom århundraderna.
Efter en frukost på balkongen begav vi oss till Crossfit Visby för att känna på vikterna inför ett av lördagens event. Clean på 60/90kg. Det är mitt personbästa i frivändningar men jag lyckades slänga upp några repetitioner både på torsdagen och på lördagen och kände mig stark. Det bästa med att tävla är alla personliga vinster som kommer när man pressar sig själv lite extra.

Vi avslutade passet med lite intervaller i solen. Vi hade planerat att ta det lugnt för att undvika träningsvärk inför helgen, ni ser ju på mitt ansiktsuttryck hur lugnt vi tog det ha-ha.
(null)
Sofia behövde vatten efter passet och William ställde upp.
Älskar att dela detta intresse med er<3
Sedan packade vi ihop för att bege oss till ett kalkbrott och bada.
(null)
Se på vattnet. Så härligt!
Det var säkert över tjugotre grader varmt i vattnet, så det blev en hel del bad hela eftermiddagen.
En random bild på muren.
(null)
Torsdagens middag blev på muren. Favorit i repris från året innan.
Hungriga individer.
En magisk kväll.
(null)
Sedan bar det av ner mot hamnen för att köpa glass.
Vi gick förbi Kallis och återupplevde lite gamla minnen från förra året då vi spenderade en stor del av vår Gotlandsvistelse dansandes där.
Vi har sett flera fina solnedgångar och varje gång har jag frågat mig själv varför jag inte bor vid havet. Det är såhär jag vill leva.
(null)
Se bara på detta. Världen är vacker.
Turturduvor.
Kärleksporten är ett passande namn på denna plats.
(null)
På fredagen korsade vi ön i varma bilar utan AC vilket var mycket trevligare än det låter. Det är mysigt att åka bil med vänner och hinna prata ordentligt.
Vi åt lunch på ett supertrevligt ställe precis vid vattnet. Det blev överraskande nog lax för min del.
På grund av algblomning kunde vi inte bada där men vi åkte till en annan sjö för att svalka oss. Jag hann med att sova någon timma också i vanlig ordning.
(null)
Kom hem och insåg att jag fått ordentligt med färg. Det är härligt med sommarben.
Jag, Sofia och William åt middag på hans bakkgård i kvällssolen och planerade inför morgondagen då det vankades tävling. Gick och lade mig 20:30 och somnade strax efter 21. Vild fredagskväll.
Jag vaknade därmed upp utvilad och redo för en tuff dag morgonen därpå.
(null)
Vi hade med oss rejält med packning. Löparskor, simutrustning, lyftarskor, crossfitskor, långbyxor, shorts, flera sportbhar och överdelar, solskyddsfaktor, vattenflaskor, lyftarbälten, grips, tejp, skavsårsplåster, värktabletter och så mat. Massor med mat och snacks.
Efter briefingen fick vi alla sätta oss på en buss som skulle ta oss till event ett och två.
Första eventet var sim-spring-sim-vänd-sim-spring-kryp-spring-sim. OTROLIGT roligt.
(null)
Full av endorfiner efteråt, åter i bussen påväg till event nummer två.
Ebba var också glad!
Andra eventet innebar cykling på en crossbana vilket var väldigt läskigt men fantastiskt roligt. Jag och Ebba har bestämt oss för att börja med mountainbike. Och jag som har tyckt det var läskigt att cykla ner för carolina-backen. Man lär sig mycket om sig själv när man tvingas göra saker man aldrig annars skulle ha gjort.
(null)
Två väldigt nöjda och stolta tjejer efteråt.
På eftermiddagen var det dags för lite mer ren crossfit vilket också var otroligt roligt. Ni ser på linsen hur varmt och fuktigt det var i lokalen.
Såhär såg mina händer ut efter sista eventet. Men det var det fasen värt, för oj vad kul det var. Även om jag knappt orkade gå därifrån efteråt haha.
(null)
Man ser på våra ögon hur trötta vi var. 12h av crossfit tär på krafterna.
Vi hade tre vanheimslag på prispallen. Fyra starka killar och två starka tjejer! Ludde och hans lagkamrat vann vilket var superroligt!
Efter en låg dag i väntan på taxi hem.
(null)
Under resten av resan blev det inte så mycket bilder. Men här besökte vi Tofta strand.
Det var trettio grader varmt och vi ville inget annat än att bada.
Vi gömde oss i skuggan under ett träd hela dagen.
(null)
Tofta var otroligt fint och verkligen ett tips om man besöker Gotland.
Sommardagar jag kommer leva länge på<3.
Under eftermiddagen fick vi nog av värmen och begav oss tillbaka mot Visby.
(null)
Vi letade upp skugga och satte oss för att spela kort och dricka lite svalkande drinkar.
Visbys mest fotade gata.
Kvällen bjöd på ännu en fantastisk solnedgång. En perfekt sista kväll vid havet.
(null)
Imorse vaknade jag i vanlig ordning före resten av gänget och snodde med mig Williams hund med ut på en morgonpromenad. Vet inte om hunden eller jag var gladast, men trevligt hade vi!
Denna bild får avsluta detta massiva inlägg. Hela Vanheimsgänget som tagit sig till Gotland för att både tävla och peppa. Vilka människor. Det är fantastiskt att ett gym har givit mig så många vänner och så mycket upplevelser<3.