/

Nytänding

Jag har efter en svacka i träningsmotivationen efter jul funnit en nytändning. Mycket tack vare Ebba som är en vandrande inspiration men också för att jag numera tränar efter en ny progg (Gud det låter som om jag är hur satsig som helst, vi kan ju låssas). Passen blir lite annorlunda och jag tvingas göra saker jag inte skulle gjort annars. Exempelvis tunga squats. Eller ja, i min värld är de tunga. 

Jag är nog en av få tjejer som inte alls gillar att böja. Det är tråkigt och går långsamt. Enligt min mening är pistols bästa benövningen för pump i rumpan. Träningsvärken är alltid brutal efteråt. Men jag vill bli bättre på olympiska lyft och för att kunna lyfta tungt krävs att man kan fånga stången djupt. Och för att kunna fånga stången djupt med en tung vikt måste benen vara starka. Tyvärr. 

Såhär kan ett pass se ut. Varje natt får jag ett mail med kommande dags pass och det är numera det första jag gör då jag vaknar. Kollar in vad som väntar. Ett bra sätt att vakna till och ge dagen en mening! 

Efter gårdagens pass var det såklart lite strech som gällade. Och såklart hade jag sett en ny instagram-bild jag försökte efterlikna. Är inte helt nöjd med resultatet. Benen kan tryckas lite närmare väggen precis som överkroppen kan pressas lite närmare benet. I'll get there.