/

Mikrobiologi 2.0

Jag var på otroligt bra humör imorse, dansade hela morgonen till "Pong Dance" medan jag gjorde mig fin för första gången på säkert en vecka. Fantastisk känsla att få känna sig lite snygg igen efter en påskhelg med fett hår och underställ. Solen kikade fram medan jag cyklade till Blåsenhus och allt var frid och fröjd. Sedan satte jag igång med plugget. Jag säger då det, detta är enligt mig det tuffaste momentet hittills. Tusen olika bakterier, inkubationstider, symptom, toxiner, antibiotikaformer och behandlingar att memorera. Var trivs bakterierna? Vad får dem att växa? Vilka är deras virulensfaktorer? Vilka kliniska bilder ger de upphov till? Och det är inte lätta namn att memorera vill jag tala om. Det värsta är att tentan ligger cirka två veckor bort. Men - jag har klarat allt hittills och kommer med lite vilja att klara detta också. Känns lite tungt just nu bara då jag redan fått skavsår på fingret på grund av för mycket skrivande ha-ha. Jag imorse vs. jag i eftermiddags innan ett hårt träningspass räddade mitt humör till det bättre igen! Dock är det fantastiskt intressant och jag längtar till den dag jag kan rada upp allt detta från minnet. Det må vara den bästa känslan! Då man känner att man behärskar det som för någon vecka sedan kändes omöjligt. Hjärnan är bra fascinerande.