/

ALANYA - PART TWO

Dag två i Alanya startade tidigt med frukost innan vi vandrande in mot centrum för att bege oss iväg på en båttur med Amanda, Lisa och Johanna. Jag varnar er att inte, jag upprepar inte, gå in till stan på förmiddagen. Galet varmt! Speciellt om man känner av de frigjorda estrarna sedan gårdagen hehe.
Men promenaden var värd varenda svettdroppe då båtturen var det bästa vi gjorde på hela resan enligt mig. Jag skulle vilja bo på en sådan där båt! Perfekt svalkande vindar från havet och ett dopp var aldrig längre bort än ett hopp utför räcket.
Den klassiska turistbilden!
Havet var helt underbart blått men inte lika underbart salt. Dock hindrade det inte oss från att bada. Kan inte ens räkna hur många gånger jag hoppade från den där båten ner i vattnet!
VI stannade till vid många "attraktioner" så som klippor och grottor vilket verkligen var en upplevelse enligt mig, även om jag gjort det förut. Hoppet jag och Amanda gjorde på den här bilden var däremot nytt för oss båda. Mellan 10-15 meter högt och sedan rakt ner i det klara vattnet. Adrenalinet pumpade vill jag lova! Vi hann även med att se havssköldpaddor men de fick vi inga bilder på vilket var lite tråkigt. Men vi har ju minnena.
Kvällen bjöd åter på partaj. Denna gång med våra nyfunna vänner vilket höjde stämningen en aning. Vi virrade bort oss upp på berget då vi vandrande in till stan och svettades som grisar, men vad gjorde väl det då vi väl kom fram till dansgolvet? Det blev bara dubbelt så kul!
Kvällen avslutades med lite strips-ätande vilket kom att bli en tradition. Dagen efter klagade jag lite frånvarande till Amanda att jag bränt mig på lillfingret och vi undrande skrattande vad jag gjort kvällen innan. Någon timma senare pratade vi om hur goda - och varma - stripsen varit och då föll bitarna på plats. Jag hade alltså fått en brännblåsa av ett varmt strips haha!