/

Maj 2019

Jag bloggar för min egna skull, för att kunna kolla tillbaka på vardagslivet och minnas livet precis som det är: enkelt och vackert. Jag har haft väldigt intensiva veckor sedan i påskas med noll dagar av återhämtning och vila vilket har inneburit att jag varken hunnit posta något och därav ett otroligt långt inlägg nu. Men livet är så härligt och jag vill få med allt och jag vill minnas allt. Jag känner på mig att jag kommer titta tillbaka på våren och försommaren 2019 och tänka att detta, detta var en lycklig tid i livet. 
(null)
Jag cyklar förbi detta träd varje morgon och värms lika mycket varje gång. Tänk att träd skulle komma att skänka mig så mycket lycka. 
(null)
En dag på jobbet när vi hade travar av lådor med bullar. Mmm. 
(null)
Har matchat på gymmet! 
(null)
Våren och all den livsglädje som den medför innebär en del extra vin he-he. 
(null)
Har haft barn HLR och lärt mig en hel del nytt. Gud förbjude att jag någonsin kommer att behöva återuppliva ett barn. Men det känns tryggt att veta hur jag ska gå tillväga om det mot förmodan skulle bli aktuellt. Jag satt och kramade bebisdockan hela förmiddagen, tänk att jag snart får krama en riktig bebiskropp! 
(null)
Det har blivit en del spelkvällar med kollegorna! Jag har tydligen otur vad det gäller ekonomi även i spel. Får väl hoppas på mer tur i kärlek he-he. 
(null)
Har haft en fantastiskt härlig kväll med Övistjejerna på stationen<3. 
(null)
Har ätit årets första "riktiga" glass på uteservering. 
(null)
Har glatt mig åt grönskan och känt livet i mig. Jag känner samma pirr som när jag gick i lågstadiet och snart skulle på skolavslutning. Kanske livets bästa känsla? 
(null)
Jag har övat att stå stilla på händer och faktiskt gjort lite framsteg. 
(null)
Jag har haft en utekväll med världens bästa kollegor! Här började vi på The Loco. 
(null)
Och gick vidare till Plock... 
(null)
För att sedan avsluta på Miesto. Vilken kväll och vilka människor! 
(null)
Dagen därpå var jag uppe med tuppen (okej nästan) för at spela padel i solen! 
(null)
Följt av lunch på stan med mamma, pappa och Ida<3. Vi åt sushi på saluhallen och det var nog den godaste sushin jag ätit i hela mitt liv. 
(null)
Vi tog en sväng till plantagen och inhandlade växter till min balkong. Världens snällaste föräldrar<3. 
(null)
Sedan åt vi middag på stationen. 
(null)
Deras fisk är verkligen något utöver det extra! 
(null)
I söndags vankades vårbalsbrunchen och här hade vi spontant slängt ihop en egen liten brunch innan. 
(null)
Vilket gäng! 
(null)
Snygga tjejer och en random kille ha-ha. 
(null)
Var tydligen väldigt glad! 
(null)
Även Becca! 
(null)
Älskar dessa fotobås! 
(null)
Alla väderappar hade lovat regn men gudarna var på vår sida och det var till och med så att solen kikade fram! Ibland ska man ha lite flyt! 
(null)
Det flytet vände dock till en hård motvind när jag skulle preppa veckans smoothies... Hur är detta ens möjligt?? En matlåda föll från övre hyllan ner i mina shakes fyllda och smoothie och plötsligt var det smoothie i hela köket :-). Jag skrubbade i 45 minuter och ännu är fläckarna på väggen inte helt borta. Jag förföljs av otur! 
(null)
MEN jag tänker inte låda sådant påverka mig och hade ändå en riktigt bra måndag med en relativt lung dag på jobbet följt av utomhusträning i solen med ett PB på 10kg i overhead squat. 60kg för lilla mig är väldigt mycket. 
(null)
Sedan blev måndagen om möjligt ännu bättre när jag åkte och spelade spel och kollade säsongsavslutningen av GOT. Vilken måndag!