/

Hårdare träning

Jag bestämde mig efter nyår att jag ska bli bättre på träning i år. För mig handlar det inte om att träna si eller så många gånger i veckan, det är inget problem med kvantiteten. Det är snarare kvaliteten som varit problemet. Det har varit en stor omställning att gå från studier till heltidsjobb inom vården med treskift där jag på en vecka kan jobba både dag, natt och kväll. Det har inte funnits några riktiga rutiner och det är svårt att få ordning på sömn och mat och allt annat runt omkring. Men jag har lärt mig och har nu hittat ett sätt som fungerar för mig oavsett hur jag jobbar. Men under hösten har jag mest bara utfört alla träningspass och varit nöjd med det. Inte haft särskillda krav på mig själv att prestera utan mest bara ta mig igen allt. För mig har det räckt med att vara där trots trötthet och treskift. Det ville jag ändra på. 
 
Sedan nyår har jag maxat varje pass. Jag har tagit i till dess att jag kallsvettats och nästan velat gråta. Jag avrundar alla vikter uppåt och har kört lite tyngre än vad jag tror att jag klarar av bara för att ta ut allt. Jag vill bli bättre och det enda sättet att bli bättre på är att inte vara bekväm, vilket jag tenderat att vara i höst. Jag har sedan nyår haft konstant träningsvärk i någon kroppsdel trots att jag kör samma program som tidigare, jag har bara tagit i merän förut. Jag har längtat till varje träningpass och jag har försökt omfamna den dagliga mjölksyran och andnöden. Jag har blivit nykär och det är så fantastiskt roligt. 
 
Sedan kommer dagar som igår som ett kvitto på att hård träning lönar sig. Snatch och overhead squats stod på styrkeschemat. Jag har aldrig kört tyngre overhead squats än 47,5 kg och då endast ett böj. Igår lastade jag på 50kg och körde tre böj med denna vikt över huvudet. Flera gånger dessutom. Klarade jag detta tyckte jag att jag borde klara en snatch på 50 kg också. Jag har inte lyckats snatcha 47,5 kg sedan 2a november. Men igår flög vikterna upp lätt och jag tog 50 kg i snatch. Äntligen! Ni ser lyckan på andra bilden här nedan. Det är få känslor som slår en bra snatch ha-ha. 
(null)
(null)