/

2018 blev 2019

Och så var det 2019. Jag vaknade vid 14-tiden på årets senaste dag efter ett nattpass och startade dagen med en sconesfrukost - jag ska nämligen dra ner på mina smörgåsar under 2019 så jag kände att jag behövde maxa den sista frukosten ha-ha. Sedan bar det iväg till mitt favoritpar för nyårsmiddag med detta härliga gäng. Jag blir alldels varm då jag tittar på den här bilden. Jag har så fina vänner<3. Vad gör det att åka och jobba natt på nyår då jag får spendera årets sista kväll och eftermiddag med er? 
(null)
(null)
Jag var lyckligt ovetande då denna bild togs om vad som komma skulle. Det blev en av mitt livs mest dramatiska nätter där jag ena sekunden satt och kollade JVM för att nästa stå och göra hjärtkompressioner på en patient som var alldeles blå i ansiktet. Det var första gången jag behövde göra HLR och det påverkade mig mer än vad jag trodde att det skulle göra. Det är inte i närheten av att göra det på en docka. Det var ett kritiskt läge på många sätt och jag lärde mig otroligt mycket och nattens händelser och kommer jag ta med mig den in i framtiden som en otroligt bra erfarenhet, både mentalt och medicinskt. Det känns lite symboliskt att starta året med något så dramatiskt. 
(null)
Har ni sett någon festligare uppdukning inför tolvslaget? 
(null)
Det var väldigt fint att få stå på balkongen och blicka ut över slottet och Uppsala och se alla fyverkerier. Jag är så glad att jag jobbade och inte festade in det nya året. Och att vi faktiskt räddade livet på en människa gjorde denna nyårsafton till den viktigaste mest minnesvärda i mitt hittills tjugotreåriga liv. Det ska bli spännande att se vad 2019 har att erbjuda.