/

ÄLSKADE SÖNDAG

Och så var ännu en jobbhelg över. Och om jag inte gjorde något spexat förra helgen så var denna helg sju resor värre ha-ha. Somnade innan tio på fredagkväll och sov till - hör och häpna - halv tolv på lördagsmorgon. Jag hann nätt och jämt kliva upp och få i mig lite mat innan det var dags för jobb igen. Sedan upp igen imorse för att ta vid där jag slutat under gårdagskvällen. Patienterna tror alltid att man varit där hela natten eftersom man säger godnatt till dem innan man går hem för kvällen sedan knackar man på vid 08 igen för att dela mediciner ha-ha. 

Tack vare all sömn och frånvaro av aktiviter i helgen hade jag mycket energi efter jobbet idag och kände direkt då jag började mitt träningspass att idag har jag nog ett personbästa i mig. Och mycket riktigt. 70kg i benböj. Det är inte mycket för världen men för mig som böjde 40 kg förra sommaren är det stora framsteg. Därefter körde jag en riktigt grisig wod med mycket ben så då jag sedan fick landa i soffan ikväll med mina älskade vänner var jag nöjd vill jag lova. Vi unnade oss chokladbollar och varsitt glas bubbel. Jag har ju helg imorgon. Älskar den lilla lyxen, livet blir så mycket roligare då. Det bästa med skift är att kunna vara ledig en måndag som imorgon. Ledigheten känns extra bra då man vet att för alla andra är det en arbetsdag.  (null)