/

En bra start på veckan

God morgon onsdag och en ledig dag! Veckan har startat väldigt bra och det ser ut att fortsätta så. Mitt schema har verkligen förbättrats avsevärt sedan september och i somras och jag känner att jag hinner leva. Jag hoppas innerligt att det fortsätter. Jobbet går dessutom nästan alltid bra nu för tiden. Jag känner mig lite mer avslappnad och tror att jag har kommit in i det? Det är dock viktigt att förbi ödmjuk. Jag har bara jobbat i fyra månader och kan egentligen ingenting. Fråga fråga fråga, det är mitt motto. 
 
Hur har veckan sett ut då? Jag jobbade i måndags och därefter var det träning som stod på schemat i vanlig ordning. Böjde på 95% och kände mig stark. Tänk att jag nästan börjat uppskatta när det står "back squat" på proggen. Det trodde jag aldrig om mig själv. Därefter fick jag låna min systers lägenhet för middag och en powernap innan nästa pass vankades. Nämligen yoga med Elina. Och jag säger då det, yoga är fantastiskt. Speciellt med instruktören vi hade. Jag påmindes verkligen om vikten av att lyssna inåt. Både fysiskt och psykiskt. Kände ett lugn jag inte känt på länge efter den timmen. Jag måste börja med yoga igen. Igår innan kvällspasset åkte jag och simmade då det var dags för vilodag. Ungefär 45 minuter i vattnet i lugnt tempo och jag kände mig som en ny människa efteråt. Idag är jag som sagt ledig och hade tänkt stanna i lägenheten mer eller mindre hela dagen. Det är en riktig höstdag utanför och jag har längtat efter att ta det lugnt i min ensamhet. Har lite planer ikväll men fram till dess: mysa i morgonrock utan att titta på klockan. 
(null)