/

IM COMING HOME



Det är fredag och jag har tre dagars ledighet framför mig. Lyckan. Jag startade dagen rätt tidigt efter att ha somnat typ 21:15 igårkväll (japp jag lever mitt bästa liv) genom att åka och träna med Ebba. Jag kände redan igår att jag var mör i kroppen men blev övertalad att åka till gymmet och tur var väl det då jag äntligen tog 47,5 i snatch, men mer om det sedan. Efter både PB och ett ganska hårt pass igår kan ni ju gissa hur min kropp mådde idag, och att köra en grisig wod med Ebba då som är ruggit stark är inte det lättaste. Men det var roligt och nu ska jag vila från träning i helgen. Mormor fyller åttio, farmor har fyllt sjuttiofem och Ellen tretton - vi har en del att fira med andra ord. Det ska bli så ofantligt mysigt att få spendera helgen med familjen<3

(null)
(null)
Jag ser då inte vacker ut när jag tränar ha-ha, men det är så roligt. Det är roligt att se hur kroppen förändras, hur något som var omöjligt förra hösten nu är uppvärmning och hur något jag inte klarade för någon vecka sedan plötsligt går att göra flera gånger om. Som snatch på 47,5 kg. Det är inte mycket för världen men för mig är det en vinst. Snart når jag kroppsvikt!  (null)
Jag fick feeling och lade lite onödigt mycket pengar på tidningar och såg framför mig hur jag skulle läsa och mysa med godis hela vägen hem. Ha-ha. Läste en artikel innan jag somnade och efter intensivt godisätande i typ fem minuter fick jag sockerhuvudvärk aka hyperglykemi. Tänk att jag blivit en sådan vuxen som "inte kan äta för mycket godis". Det trodde jag då aldrig som barn. Men nu förstår jag plötsligt vad mamma och pappa pratade om.