/

Sommaren fortsätter

Det är helt fantastiskt vilket väder maj levererar. Nu har det varit mellan 20-25 grader varmt i över en vecka. Det är typ fler sommardagar än vad vi fick totalt förra året. Till och med kvällarna är varma. Det skulle knappt göra mig något om detta blir den enda sommaren vi får, eftersom jag är ledig nu men kommer jobba sedan under sommarmånaderna. Hur som helst försöker jag maxa livet så gott det går. Utomhusträning med vänner, sol på balkongen, sovmornar, gott att äta och lite vin. 

I lördags skippade jag dock sovmorgon för att bege mig ut på en tidig löprunda innan dagen startade. Fick hybris och tog på viktvästen för första gången i år. Inte roligt. Inte alls. Usch vad tungt det var. Men jag försökte intala mig själv att det är dessa tunga pass som faktiskt ger någonting. Träning ska ju vara tungt. Det var dock fantastiskt att få möta dagen i en ännu sovande stad men solen som enda sällskap. 
Vid halv elva-tiden mötte jag dessa pinglor för livets event: bubbels and pancakes! Som klippt och skuret för mig he-he. Det var såå trevligt och otroligt värt. 60 spänn och man fick äta hur mycket man ville av pannkakor, jordgubbar, blåbär, glass och annat tillbehör. Älskar nationer! Om ni tycker att vi ser lite stela ut på bilden så är det för att vi alla dog av värmeslag. Det var 25 grader ute men säkert 35 i solen. Underbart men kroppen har inte vant sig ännu. 
Finaste tjejerna! Skrattar alltid så mycket med er<3. 
Det var utlovat dagsfest, men ingen var intresserad av att festa. Bjuds det på billig mat kommer vi studenter dit för att äta. Punkt slut. 
 
Senare på kvällen blev det dock mer festligt. Jag blev medbjuden av Elina till hennes intruktörkompis Anna för mello och vin. Det var egentligen inte kallt men jag får nästan alltid solfrossa efter att ha varit ute hela dagen. Huden blir svinvarm men jag fryser ändå. Därav både jacka och filt he-he. 
Vi gjorde ett flertal stopp under kvällen men hamnade slutligen på B&J. Jag gillar egentligen inte stället men på somrarna är det faktiskt väldigt roligt. Och igår skulle man kunnat tro att DJ:n hette Emelie Forsberg med tanke på hur många gamla godningar som spelades. Vi hade sedan en fantastisk promenad tillbaka till cyklarna som vi parkerat en bit bort. Älskade, älskade sommarkvällar! 
Vi hade alla ont i fötterna efter årets första kväll med sandaletter. Så vi gjorde en riktig filmklyscha och tog klackarna i handen och traskade barfota tillsammans genom sommarnatten. Ett minne jag kommer se tillbaka på med värme! 
Trots att jag inte kom i säng för än efter 03 var det upp och hoppa tidigt imorse för att ta oss ut till stranden då prognosen utlovat 27 grader. och strålade sol. Vi hyrde trampbåt och skulle försöka posera lite coolt. Resultatet blev ju inte som tänkt ha-ha. Men man ser nästan på bilden hur varmt det var! 
Gänget! Ebba var livrädd att jag skulle ramla i vattnet med telefonen och allt då jag tog bilden ha-ha! 
Tycker dessa bilder blev så härliga! Hade en fantastiskt härlig dag idag!