/

Sommar i maj

Sommaren har verkligen slagit rot i Uppsala. Det har varit runt tjugo grader i en vecka i sträck nu. Helt fantastisk. Och vad som är ännu mer fantastiskt är att jag har varit ledig under dessa dagar. Den timeingen är tamigfan once in a lifetime. Jag trodde jag skulle få svårigheter med att fördriva tiden dessa dagar men det har snarare känns som om dagarna gått alldels för fort. Jag har solat med vänner, läst böcker på balkongen, tränat ute i solen, shoppat för pengar som inte finns, kollat hockey, tagit årets första dopp, druckit vin på stockens uteservering i sommarkläder trots att klockan slagit sent, spelat Mölkky och bara mått allmänt bra. Må livet alltid vara såhär enkelt. 

I onsdags då jag drog ihop ett gäng för att kolla Sverige-Österrike. Ingen spännande match dock, Sverige vann med 7-0. Men så trevligt att umgås över en hockeymatch, detta ska defivitvt göras om då det vankas slutspel! 
Jag har svårt att se hur livet kan bli bättre än såhär. 
Elina njuter av värmen i stadsparken! 
Älskade Sofia<3. 
Jag vet inte vad det är, men Sofia är en riktig mästare på att göra mojitos. Jag granskade henne medan hon gjrode dem och kunde inte se någon skillnad alls från hur jag gör dem. Och ändå slår hennes mojitos mina med hästlängder. Vi hade iallafall otroligt trevligt på balkongen i solen. Mycket skratt! Precis som en sommarkväll ska vara. 
Jag köpte två gula klänningar igår. Har verkligen fått drille på gult. Så snyggt då man börjar bli lite brun. En liten miss av mig dock att ha röda naglar. Men att jag ens kan ha nagellack. Det är definitionen av ledighet. Ni som vet, ni vet. 
Ha-ha. Igår under vårt lilla stockenbesök då Sofia lämnar toaletten med halvuppdragna byxor och öppen gylf. Som texten lyder: liite för bekväm! 
Lite suddig bild då den är printad från min instastory. Men jag tog inga andra bilder under dagen då vi gjorde årets första strandbesök och tog årets första dopp. Den 11e maj. Jag tror aldrig att jag badat så tidigt i Sverige något år förut. Jag kan dock inte påstå att vattnet var särskillt varmt, snarare iskallt. Det var ju bara några veckor sedan isarna smälte. Men att jag inte frös då jag väl kom upp räcker gott och väl. 
Ikväll då vi spelade Mölkky. Så himla roligt spel. En variant på kubb, fast man spelar individuellt. Det kommer förgylla många sommarkvällar!