/

En parentesvecka i livet

Denna vecka har mitt liv inte varit särskillt spännande. Det roligaste som hänt under min praktik var idag då jag fick spola ett öra rent från vaxproppar. Och det säger väl det mesta ha-ha. Jag tänkte säga att "jag är inte bitter för det", men det är jag visst he-he. Och jag har klagat till alla som råkat komma nära. Sådan är jag. Men nu är det snart över, endast en tidig morgon kvar och endast en dag kvar med timmar och åter timmar av bussåkande runt om i Uppsalas län. Sedan tar jag helg och oj vad jag ska njuta av att inte behöva åka buss. Förutom praktik och bussåkande har min vecka bestått av ytterligare två ting: träning och ljudbok. Jag lyssande klart en ljudbok på mindre än fyra dagar vilket enligt mig är rätt imponerande. Så mycket sociala interaktioner har jag haft ;-). Träningen känns helt okej, jag har tränat mycket flås i veckan och jag inser att jag har saknat de där passen då jag bara vill lägga mig ner och ge upp på grund av att lungorna sprängs men ändå fortsätta för att någon skriker på mig. Hur sjukt det än är så är det roligt. 
 
Veckans fundering: om världen skulle gå under (som den gör i boken jag lyssnat på i veckan) skulle jag ha det riktigt jobbigt. Jag är fasen hungrig heela tiden och att leva i en tillvaro utan mat då man är så kräsen och känslig för sockerdippar som jag är kan tillvaron inte vara särkillt rolig. 
 
En bild som får illustrera mat-funderingen. En lunchpaus i Paris med två av de saker jag älskar mest i mat- och dryckesväg. Vitt bröd och bubbel. Och gott sällskap i form av syrran såklart!