/

Livet där emellan

Mitt bland alla stora händelser i livet på slutet som examenssittning, dagsparty på stocken och examen i sig händer ju faktiskt det vardagliga livet. Det har varit mycket där också men jag försöker behålla någon slags struktur. Träningen har som alltid varit min fasta punkt dit jag dagligen vänt mig för att finna tryggheten. Och att jag nu börjat jobba - för ja, det har jag ju också! - medför rutiner vilket är väldigt välbehövligt efter en månad av lattjolajban. Jag ser jobbet som ett stort äventyr som jag är mer än redo att ta mig an. Jag har redan efter två dagar lärt mig väldigt mycket och ser fram emot all den kunskap jag kommer sluka framöver. Nedan kommer lite bilder från vardagen de senaste veckorna, utan inbördes ordning. 

Det har varit preimär på bryggan och jag har invigt en av mina nya favoritklänningar i en ny favoritfärg. 

Under premiären, som för övigt kändes som en dagsfest utomlands. Det var otroligt varmt och otroligt bra stämning! 

Sedan har jag som sagt tränat också, trots att jag varit i något av en svacka på slutet. Det har varit alldels för varmt och jag har inte känt någon framgång alls. Men sådana perioder finns också. 

Jag har haft myskväll med dessa pinglor en fredag medan resten av Uppsala var ute och festade. Så otroligt mysigt. Väldigt kloka och fina vänner! 

Vi tog ett glas vin. Dock var glaset typ lika stort som mitt huvud. Bra storlek om ni frågar mig. 

Fler kvällar som dessa tack! 

Jag har köpt sommarkort på Fyrishov och badat både en och två och tre gånger i poolen där. Utan tvekan sommarens bästa beslut. 

Jag har jobbat mitt sista pass som uska på akuten. Hade ett sådant där pass då jag verkligen kände mig uppskattad och att jag gjorde skillnad för människor. Den bästa känslan i världen. Med risk för att skryta: det var en patient som haffade mig i korrioden och gav mig en av de finaste komplimangerna jag fått här i livet. "Jag ser att du är ung, men lova mig att du aldrig blir kall. Du ser människor, fortsätt med det! Du är ett helgon". Det betyder mycket att få höra sådant. Måste bli bättre på att bekräfta alla mina kollegor som dagligen gör ett fantastiskt jobb. 

Jag har svettats ihjäl ute i solen på gymmet. 

För att sedan svalka mig på Fyrishov. 

Vi har firat sista föreläsningen på Magnussons. Kommer sakna dessa människor enormt mycket<3. 

Jag har haft summervibes dagligen. 

Och känt mig tacksam för livet! 

Vi har varit och badat i Storvad vid gamla Uppsala. 

Jag har som sagt börjat mitt nya jobb också. Det är enormt mycket att lära och jag känner att jag verkligen tagit mig vatten över huvudet. Men det är lite så jag alltid har gjort. När jag tog mitt första jobb på geriatriken visste jag knappt hur man tog ett blodtryck. När jag sökte till akuten var jag livrädd. Nu är jag också rätt skärrad över det ansvar jag kommer att få. Men samtidigt taggad. Det enda sättet att växa är genom att kliva utanför sin comfortzone. Och det har jag verkligen gjort nu kan jag säga ha-ha. Men jag ska göra allt för att lära lära lära och bli en bra sjuksköterska. 

Och så en bild på mina älskade älskade klassisar en mysig kväll vid ån<3.