/

Örebro över helgen

I fredags efter jobbet hoppade jag på tåget till Örebro för att spendera helgen tillsammans med Lovisa. Hon har ju varit på utebyte ett halvår så jag har inte träffat henne sedan i julas, det vill säga alldeles för länge sedan! Det har varit så himla mysigt att få umgås på tu man hand och bara skratta dagarna i ända. Helgen gick alldeles för fort. Det är så himla mycket värt med gamla vänner. Som förstår precis hur man tänker och som man kan anförtro allt åt. Lovisa är en sådan vän och en av de viktigare människorna i mitt liv<3. 

I fredags när jag kom öppnade vi en flaska rött och satt och pratade om allt och ingenting med öppna balkongdörrar med sommarnatten utanför. Magiskt! 
Ser ni hur mysigt? Allt man behöver för en lyckad fredagkväll! 
Jag vaknade tyvärr halv sex på lördagsmorgon trots att vi hade bestämt oss för att sova ut och ladda inför en lång dag. Men så är det när man är van med att kliva upp tidigt. Stackars Lovisa. Vid tjugo över sju kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att väcka henne på grund av att det kändes som om jag hade ett stort hål i magen. Jag vankar alltid dödshungrig. Men vi kunde somna om en stund efter frukosten innan det var dags att göra sig redo för Sverige-matchen. Vi såg den på någon utebar och jisses vad härlig stämning det var! Här hade vi beställt in en flaska vin till maten. Vinet kändes alldels för gott för att vara sant så Lovisa tyckte vi skulle kolla procenten, det var säkert bara 7% tänkte vi. När vi kollade stod det 0,5%. Vi hade köpt alkoholfritt. Värt :-). Men vi fick oss ett gott skratt och det var nog lika bra att vi mjukstartade dagen ha-ha. 
Så vi bojkottade vinet och beställde in öl istället! 
Lovisa hade inte fått tag i någon Sverigetröja så hon fick ta min då jag ändå ville ha dessa byxor som tröjan inte passar så bra till. Men jag kände mig så himla tråkig så när vi kom in till stan bestämde jag mig för att köpa en tröja ändå. Det var slut i alla storlekar förutom 110-116 på H&Ms barnavdelning. Dock passade det perfekt som en magtröja till dessa höga byxor! Score! 
Älskade bästa vän! Som jag skrattat i helgen<3. 
Solen sken och det var en helt perfekt sommardag trots förlust för Sverige. 
Otroligt vacker kväll också! Det är en härlig tid att vara ung i. 
När jag kom hem kände jag att jag behövde röra lite på mig efter att inte ha tränat sedan i torsdags. Så jag hängde på mig viktvästen och begav mig ut i spåret. Trots lite sömn och mycket alkohol kände jag mig stark. Jag sprang inte snabbt utan såg till att hålla ett njutbart tempo passet igenom. Att få springa till bra musik dessa varma sommarkvällar är oslagbart. Och det finns nog ingen som kan påstå att de inte gillar löpning under sådana här rundor. Våra kroppar är gjorda för att springa.