/

Helgen i tre bilder

Söndag eftermiddag och jag sitter i soffan och samlar kraft för att ta mig an lägenheten. Söndagsstädet ni vet. Det har inte riktigt hunnits med i helgen då jag var iväg hela dagen i går och sedan har pluggat och tränat idag. Och såklart haft en lååång och lugn morgon. Som jag längtat efter att inte behöva ställa väckarklockan. Idag hände det! Och jag vaknade halv nio. Så besviken ha-ha. Hade siktat på att sova till tio, minst. Men jag somnade tidigt igår så var rätt utvilad ändå. Helgen då: 

Gårdagen startade tidigt för att möta upp ett gäng pigga människor och köra atletserien. För er som inte är bekanta med det begreppet är det en individuell tävling som gymmet anordnar där det släpps nya workouts varje månad som man får tävla i. Både individuella samt i team där man kör två och två. Jag är med i båda och igår var det dags för team-varianten som jag kör tillsammans med Ebba. Det gick faktiskt riktigt bra för oss måste jag säga, även om jag inte är helt nöjd med min snatch-insats. Workouten var "Cindy" vilket betyder 5 pullups, 10 pushups och 15 airsquats, så många varv man hinner på 20 minuter. Den ena vilar medan den andra kör och man får dela på repetitionerna hur man vill. Vi hann 24 varv + 5 reps vilket jag som sagt är rätt nöjd med! 

Att köra atletserien tog hela förmiddagen då vi också dömde ett annat lag, så därefter bar det direkt iväg till jobbet. Såhär glad var jag innan jag började och då jag kom hem, cirka tio timmar senare, grät jag för första gången efter ett arbetspass. Det var en tung dag mentalt, men förhoppningsvis blev jag lite starkare och lite klokare som person.

Idag efter att ha pluggat lite läkemedelsräkning begav jag mig ut i snöstormen och mot gymmet. Det blev lite ofokuserad träning men det är alltid roligt att få röra på sig. Och testa nya grejer som ser coola ut på bild ha-ha. Typ som ovan. Och ja, min armbåde gick typ av.