/

KEEPIG IT COOL

Livet alltså. Jag hade en av de tuffaste arbetsveckorna denna höst och dessutom väldigt mycket inplanerat privat, det vill säga en hektisk vecka. Såklart tappar jag bort mina husnycklar då. Det kanske blev lite för hektiskt helt enkelt. Jag blev såklart väldigt arg och irriterad på mig själv men detta har hänt mig så många gånger nu att jag ändå kunde ta allt med ett förvånansvärt lugn. Jag har inte ens fällt en tår. Jag har accepterat mitt öde att tappa bort nycklar nu och då och har sedan i torsdags då det skedde ändå haft en känsla av att det kommer att lösa sig. Jag tror det är bra för mitt kontrollbehov att hamna lite ur balans ibland ha-ha. Det har ju gått bra ändå. Visst har jag kanske ätit lite sämre, sovit lite sämre och inte tränat på samma sätt. Men jag har överlevt och med goda marginaler till och med. Jag har till och med varit  väldigt bra humör och jobbat hela helgen. Livet händer ibland och man kan inte göra annat än att anpassa sig!  (null)
I torsdags stod kvalitetstid med denna pingla på schemat <3.
(null)
Följt av födelsedagsfest för Oscar! 
(null)
Fredag innebar en lång och lite trött studiedag innan det vankades julfest med jobbet. Drack typ två glas vin och lämnade innan elva dock. Det kändes mysigare att krypa ner och se Djungelboken. 
(null)
Lite komiskt med bilden ovan där min kollega illustrerat en ST-höjningsinfarkt med luciaglitter, och att jag sedan på lördagskväll möts av just detta på jobbet. Ett skolboksexempel. Alla EKG-nördar på jobbet har snackat om "vilken fin stemi" det var ha-ha. Patienten klarade sig fint och mår bra idag :-).