/

JAG ÄR HEMMA IGEN

Dagen har varit en resa mina kära vänner. Gud vad jag gråtit. Historien med nycklarna belv tusen resor värre än vad jag kunnat tro, och efter att ha hållit huvudet kallt hela helgen brast det idag när jag fick veta att det skulle kosta upp emot 10 000kr och eventuellt inte hinna bli av innan jul. Tankarna som snurrat i mitt huvud idag har varit många ska jag säga. MEN. Så kom vändningen. Jag tänkte att det finns inte mycket mer att göra, jag åker till gymmet och tar ut min frustration där. Så cirka två timmar innan låssmeden skulle komma och bryta upp låset och dra igång den dyra cirkusen får jag ett samtal av Ida: "Jag tror jag hittat en nyckel i min väska...". Då har hon alltså hittat (även den) borttappade extranyckeln som jag så väl genomtänkt gav till henne när jag flyttade in. Grät en liten glädjetår mitt i passet. Det var i rättans tid. Jag undrar vilka högre makter det är som spelar mig detta spratt och vad läxan ska vara. Det jag lärt mig är iallafall att allt löser sig, alltid. Även om vägen dit kan vara lite hoppig och stökig minst sagt. 
 
Så ikväll har jag spenderat kvällen hemma. I min älskade, alldeles egna lägenhet. Där jag kan andas ut och koppla av. Dit jag tar vänner och skrattar hela kvällar, som ikväll<3. Åh nu vill jag aldrig åka hemifrån ha-ha. 
(null)
Vi hade julmys och lekte julklappsleken. Tyvärr blev jag utan julklapp. Kan ju hoppas på tur i kärlek framöver istället hö-hö. 
(null)
Detta är vad halva min kamerarulle består av. Bilder på mitt vardagsrumsbord med kvällsfika och kompismys. Vardagsglädje när den är som bäst!