/

FITNESSFESTIVALEN THROWDOWN

Gud jag vet inte var jag ska börja. I torsdags var jag ledig. Jag startade dagen med träning för att sedan plugga och äta lunch med Julia, gå en sväng på stan med Carro och sedan träffa Ida och Felicia för lite vin och häng. En väldigt bra dag med andra ord, jag kände mig hög på livet och redo för vad som helst. Vid ungefär nio på kvällen skriver Emelie och frågar om jag vill tävla med henne i crossfit två dagar senare. Och jag sa ja. Det var helt sjukt. Lördagen var helt sjuk och jag kan fortfarande inte förstå att jag vågade. Fitnessfestivalen throwdown är en ganska stor tävling där tjejerna och killarna som deltar är starka. Mycket starka. Det är dessutom mycket pubilk. Jag var så himla nervövs hela fredagen och undrade flera gånger vad jag egentligen gett mig in på. Vad tänker folk? Vem tror hon att hon är som tycker att hon platsar på en sådan tävling? Men när det väl var dags att gå ut på banan och köra första eventet var jag konstigt nog inte så nervös. Det var bara så himla kul! Och så himla jobbigt. Jag är så stolt över mig själv att jag vågade. 
(null)
Packningen var viktig. 
(null)
Under andra eventet. Bara massa flås. 
(null)
Här ville jag bryta ihop och bara ge upp. Men det är fantastiskt vad kroppen kan klara av om man bara pressar sig själv. Huvudet vill ge upp så mycket tidigare än vad kroppen kan hantera. 
(null)
Vi låg på plats 21 av 39 lag efter event ett och två vilket vi ändå var nöjda med. Någonstans i mitten. Men så kom maxlyft och här tappade vi några placeringar. Två tjejer på 55 kilo kan inte lyfta lika mycket som bjässarna som var med. Vissa måste väga närmare 80 kilo. Vi slutade på en 26:e plats. Det är inte särskillt bra men vi åkte inte dit för att vinna. Jag hade vunnit redan när jag tackade ja. 
(null)
En del av tredje eventet var så många clean and jerk som möjligt på fyra minuter med 30 kilo. Ganska lätt vikt så det var bara att mata på. Detta var nog det roligaste under hela dagen. 
(null)
Nöjda och stolta efter att sista eventet var avklarat. 
(null)
Det var så himla kul att få dela en sådan här upplevelse med en vän! Rekommenderar alla att utsätta sig för fysiska utmaningar nu och då. Känslan efteråt är oslagbar.