/

En rolig vecka framför mig

Måndag och ny vecka! Och jag är så utvilad och redo för livet som man kan bli efter en lugn helg i fjällen. Hela resan hem klaffade så himla bra att från dörr till dörr tog det inte mer än 3,5 timma. Det är fantastiskt. Så när jag kom hem igår tog jag tag i livet direkt och lagade hela tio matlådor. Det ni. Så nu är jag kittad för veckan som innehåller alla tre skift; nattpass, dagpass och kvällspass. Samt två lediga dagar och en studiedag. Är det verkligen bara sju dagar denna vecka? Där emellan har jag även en hel del roliga saker inplanderade, så det var nog bra med en lugn uppladdningshelg. 
(null)
Jag lagade denna periods favoriträtt: saffransrisotto. Sedan gjorde jag den klassiska lax och potatis (samt lite bönpasta då potatisen inte räckte till). Ingen matvecka utan lax he-he. Däremot kryddade jag med en ny krydda som Julia hade använt då jag åt hos henne förra veckan: persillade. En krydda med salt, vitlök och persilja. Det kanske inte är någon nyhet för er men för mig var det en ögonöppnare. Så himla gott! Tips om ni inte testat den. 
(null)
Förmiddagen har ägnats åt mysiga hushållssysslor. Jag älskar att vara hemma och fixa och dona. Det måste ha och göra med nyförälskelsen till lägenheten. Denna förmiddag hann jag även med att baka julgodis till ikväll. Ikväll står nämligen veckans första roliga aktivitet på schemat (eller egentligen veckans andra då jag först ska på lunchdejt med en saknad Jessica): vi ska ha glöggmys med gamla gänget från klassen. Så jag bakade veganska pepparkakstryfflar. Om bilder ändå kunde förmedla dofter. Det luktar så mycket jul här hemma just nu :-).