/

En bra helg

En helg springer förbi så fort. Jag som köpt tulpaner till köksbordet för att njuta av dem i helgen har knappt varit hemma och hunnit se dem. Well well. Det har varit en mycket bra helg och jag blir varm i själen av att tänka på att jag har fyra lediga helger framför mig. Livet vänder verkligen till det bättre i många avseenden just nu. 
(null)
I fredags var min sista dag på HIA och det var med vemod jag kramade alla hejdå. Jag insåg nog inte för än då hur fäst jag blivit vid alla mina kollegor och själva avdelningen. Det är den plast jag spenderat mest tid på under hösten och vintern. Jag ser dock gärna att jag kommer tillbaka på deltid framöver. 
(null)
Efter jobbet var det dags för fredagsfyset. Både jag och Ebba skulle iväg och var lite stressade så det blev inget superpass precis. Men vi fick tipset om att göra 150 curls var med skivstång och blev lovade riktig pump. Och ja, mitt ansiktsuttryck säger väl det mesta. På kvällen följade jag spontant med Sofia och hennes klasskompisar ut för att dansa. Det var dock ingen vidare rolig kväll ute och en ganska onödig utgång hehe. Men det var väldigt roligt att träffa gamla beknata igen och som alltid var förfesten mycket roligare än själva utgången.
(null)
Den sena fredagskvällen till trots hade jag en av de effektivaste lördagarna på länge. Jag hann med att träna, göra lite ärenden på stan, fika med Ida och Felicia för att sedan spontant (jisses vad jag varit spontan, det är som om jag vore sexton år igen) hänga med dessa och spela badminton. Gud vad roligt det var! Mer aktiviter som denna tack! 
(null)
Därefter var vi alla hungriga så vi åt middag på Plock. 
(null)
För att sedan köpa med oss godis och spela Besserwisser och skratta hela kvällen. Vi lärde oss även ett och annat. Otroligt lärorikt med frågesport. Jag måste köpa detta spela och spela ofta så att jag blir lite mer allmänbildad. Det om något är ju attraktivt att vara. 
(null)
Imorse hade hela Uppsala bäddats in i ett vitt, fluffigt täckte och tro mig när jag säger att det var inte lika mysigt som det låter. Det tog mig 30 minuter att cykla till gymmet och jag var minst sagt uppvärmd när jag kom fram. Var nära att vända flera gånger. Men som alltid var det värt cykelturen för att hänga lite med mina starka och fina vänner. Jag och Ebba gjorde 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 av pullups, dips, chin ups och toes to bar. Allt strikt. Det var (åtminstonde för mig) en utmaning ha-ha. Tips om ni vill ha pump och bygga lite gymnastisk styrka.