/

En god morgon

Godmorgon torsdag. Idag är det veckans enda lediga dag och jag har förstås planerat in en massa saker för att maxa den. Dock hade jag tänkt unna mig åtmintonde lite sovmorgon, men kroppen vill annat. Men det gör inte så mycket, jag gillar mornar. Och vaknar man tidigt kan man ligga kvar i sängen och dra sig en stund utan att hela dagen förstörs. 

Igår var det bokstavligen en väldigt god morgon. Jag klev upp i ottan för att cykla till stan och starta dagen med morgonsim. Jag simmade ofta hemma i övik men har inte gjort det en enda gång sedan jag flyttade till Uppsala. Jag kände igår att jag verkligen saknat det. Det är något speciellt med att simma, inte bara att vara i vatten men också det faktum att det inte går att lyssna på musik eller poddar. Man är tvungen att varva ner och ägna sig helt åt sina egna tankar. Väldigt avkopplade och nyttigt. Det blir definitivt fler simsessioner i vinter! Och kolla bara på utsikten man simmar till!  (null)

(null)