/

En lång dag och en positiv överraskning

Herregud. Idag jobbade jag 11h utan ordentlig rast. Det var så himla kaotiskt och många patienter var dåliga och krävande. Men trots att jag är helt slut på nu och planerar att inta soffläge och somna tidigt är jag lite stolt över mig själv. Jag tycker att jag gjort ett bra jobb. Jag har kunnat hantera allt detta trots att jag egentligen knappt jobbat något alls som sjuksköterska. Så jag ger mig själv en klapp på axeln eftersom ingen annan gör det ;-). Det är en grej jag är noggrann med: att alltid berömma kollegor och berätta för dem vilket fantastiskt jobb de gör. Varje dag ser jag till att tacka undersköterskan jag jobbat med och säger alltid något positivt hon eller han gjort.  Lika så med andra kollegor, allt från personer som sitter vak till läkare. Hoppas på att få 
komplimanger tillbaka någon gång... hehe. 

Bilden nedan är lite skrytig men jag upptäckte imorse att mina abs fasen börjar synas ordentligt (i rätt ljus hehe). Det måste vara att jag numera cyklar en mil varje dag mellan jobb och gym och att matintaget (tyvärr) minskat pga att jag inte alltid hinner få i mig förmiddagsfika osv på jobbet. Sedan går jag ju runt som en galning på jobbet och är typ aldrig ledig, 9km idag runt runt runt på sjukhuset och avdelningen. Det blir väl lite som en ofrivillig deff. Nice höhö.  (null)