/

A good day

Jag har alltid varit ett fan av måndagar. Det är en nystart och det känns alltid hoppfullt med sju nya dagar framför sig. Idag var inget undantag, snarare ett praktexempel på varför måndagar är så bra. För det första hade jag KUÅ (kliniskt utbildningsår) idag vilket innebar sovmorgon då vi inte började för än vid 09. Bara en sådan sak. Jag fick njuta av morgonljuset i lägenheten och cykla med musik i lurarna och med solen i ögonen och känna livet i mig. Sedan var det en dag fullspäckad med intressanta föreläningar från inspirerande människor. Jag och Fredrik hade bestämt i förväg att vi skulle äta lunch på sjukhusets restaurang och när jag kommer dit möts jag av pannkakor. Jag trodde knappt det var sant och blev nästan orolig över vad som skulle hända under eftermiddagen på grund av det totala flytet jag hade haft i livet på så få timmar. Men flytet har bara fortsatt. Jag fick sitta ute och njuta av att ha solen i ögonen och prata med Fredrik vilket känns som om det var tusen år sedan. Vi har spenderat mer eller mindre varje skoldag tillsammans under tre års tid så jag saknar honom nu när vi inte jobbar på samma avdelning. Sedan var träningen var rolig och gick bra. Jag hann göra ärenden under eftermiddagen och jag har hunnit prata länge i telefon med inte bara en utan två kära vänner. Och dagen är inte ens slut än. Wow. En egentligen helt vanlig måndag som får följa med till mina historieböcker. 
(null)
Under morgonen hann jag dessutom både tvätta och diska undan med musik på i bakgrunden till detta fantastiska morgonljus. Starten på dagen spelar verkligen roll och känslan som infinner sig hänger ofta med hela dagen. 
(null)
Jag blev lite smått betuttad i denna föreläsare då han var så himla inkluderande och engagerad. Jag vill bli som honom då jag blir äldre. En uppslagsbok vad det gäller kunskap och brinna för mitt område. Vad det nu blir återstår att se. 
(null)
Jag har hunnit med både foodprep och frukostprepp under kvällen. Jag har alltid sagt att framförhållning är A och O. Älskar att kunna öppna kylskåpet och bara plocka ut mat. Oavsett om det är frukost, lunch eller middag. På bilden steker jag bananpannkakor. Två ägg och en banan per portion. Nyttigt och gott. Tro det eller ej men jag har ledsnat lite på min acaibowl he-he. 
(null)
En annan grej jag alltid sagt: definitionen av koll på livet är att ha målade tånaglar. Gissa vem som hann måla om tånaglarna idag? Total tillfredställelse i min värld. Nu har jag mina ducks in a row!