/

ETT KARRIÄRSMÅL

Igår skedde något stort i mitt liv. Jag skrev på anställning som sjuksköterska på akutmottagningen här i Uppsala. Jag vet att det är tätt inpå min examen och säkert borde jag jobba i något år på avdelning innan jag går dit och jag vet att folk har mycket åsikter kring detta. Men jag struntar faktiskt i det. När jag började på akuten som undersköterska våren 2017 hittade jag hem. Jag hittade en arbetsplats jag älskade att gå till så pass mycket att jag jobbade varje helg under resterande studietid och gärna oftare. Jag har aldrig utvecklats så mycket som där, både personligt och i min yrkesroll. Det är ett otroligt givande arbete och jag är stolt över att få kalla det min arbetsplats. Detta är ett karriärsmål för min del. Och jag måste få vara stolt över att kunna säga "check" på det målet redan efter ett halvår som sjuksköterska. Jag känner mig mycket positiv inför de kommande månaderna och året. Det känns lite som om det är nu det börjar på riktigt. Dock har jag någon månad kvar på HIA och ska suga ut allt jag kan av tiden som är kvar där.  (null)

#1 / / Victoria Holmgren:

Stort stort grattis till jobbet! SÅ grymt:) Blir alltid så imponerad och lite förundrad över ditt driv inom sjukvården, det är så ballt att du verkligen vet vad du vill och att du har ett sånt jäkla hunger på att lära dig nya saker. Fortsätt så!

Kramar
Vickan