/

VALBORG 2018

Okej håll i hatten. Här kommer ett långt inlägg med hela 34 bilder (!) från livets helg. Jag hade kunnat dela ännu fler då jag tagit oräkneliga foton och filmat massor, men någonstans måste man ju begränsa sig he-he. Helgen har varit helt fantastisk rolig, garanterat en av de bästa i mitt liv. Och jag som inte trodde att jag skulle kunna toppa förra årets valborg. Så fel jag hade. Som jag skrattat. Som jag njutit av musiken. Som jag dansat. Som jag levt

Helgen började på lördagsmorgon med detta gäng. Vi körde en workout där jag plockat ihop övningar som skulle symbolisera olika steg under valborgshelgen. Jag uppskattade den att ta cirka 20 minuter. 56 minuter av svett senare var vi klara ha-ha. Vi lyckas alltid få till sådana långa wodar. Men det var skönt att svettas ordentligt innan en helg av osunt liv drog igång. 

Jag hann inte mer än hem och duscha innan det var dags för helgens första aktivitet (killarna hade för övrigt gjort ett schema på sju sidor för helgen ha-ha): beerpong! Det var så himla bra uppstyrt och jag fann en ny vän på köpet. Otroligt roligt! Dock förlorade vi 4/5 matcher he-he. Men då Lina och Elina fick gå som segrare ut turneringen var jag nöjd ändå! Who run the world? Och mitt i allt kom Johanna direkt från tåget från Örebro också<3. Jag kunde inte få en bättre start på helgen! 

Efter turneringen köpte vi med oss sushi hem, lade lite ny dricka på kylning (oups) och bättre på sminket innan det var dags att bege sig vidare på förfest(efterfest?). Vi möttes av detta ha-ha. Lite skor. 

Detta var tyvärr enda bilden jag tog under lördagskvällen. Hade på tok för kul för att röra telefonen. Fina fina tjejer! 

Nackdelen med att haft praktik i nio veckor... Den inbyggda klockan fick mig att vakna 07. Det var bara att göra det bästa av situationen och handla och ordna med brakfrukost åt Johanna. 

Vid 13:00 var det dags för söndagens aktivitet: frisbeegolf. Jag har aldrig spelat det förut men måste säga att det var över mina förväntningar. Så roligt! Även om jag var riktigt kass ha-ha. 

Jag och Johanna var i samma lag och givetvis matchade vi. Och GIVETIVS bar vi rosa. 

Gänget<3. Jag är så otroligt glad att Uppsala-livet fått mig att lära känna dessa männsikor (med utantag från Övikstjejerna som jag känt sedan innan). Har aldrig en tråkig stund tillsammans med er. 

Lite snabb dusch och makaroner och köttbullar i djuptallrik sedan var vi back on it. Jag böjd Johanna på tidernas kanske äckligste mojito som vi avnöjt i solen som bestämt sig för att stråla ner på Uppsala lagom under eftermiddagen. 

Skål bästis!<3

Som jag skrev på instagram, vi fejkade inga leenden under dessa bilder utan vi var faktiskt såhär glada! 

Påväg mot förfest nummer två! 

Vi bestämde oss för att ha en liten fotoshoot framför en rosa husvägg. 

Vackraste Johanna!

Finns det hjärterum så finns det stjärterum! 

Akrobatik, why not? 

Försök till en snygg gruppbild part 1. Coolaste på Snerikes? 

Livet som ung! 

Vengaboys spelade och även om jag bara kan några få låtar av dem var det episkt! Gillar tummen upp där också ha-ha. 

Försök till en snygg gruppbild part 2. 

Älskade Johanna! 

Vi fick nog strax efter midnatt och bestämde oss för att göra vad vi gör bäst: käka mackor i sängen. 

Ett vettigt beslut då vi lämnade lägenheten strax efter nio morgonen efter för att sluta upp med alla och ta oss an riktiga valborg. Vi spontanslängde ihop en brunch som blev riktigt lyckad! 

Det kan ha varit en av de blötare frukostarna jag varit på. Bongen åkte fram innan klockan tolv he-he. Emils skeptiska min säger väl det mesta. 

Många utsatta stackars själar. 

Blöta och kalla men glada på galoppen. Åter igen: de bästa timmarna i mitt liv. Det är sjukt hur kul det kan vara att spruta bubbel på varandra. 

Girls girls grils<3. Ni ser ju, hyfsat lyckliga. 

Jag har glömt nämna att Johannas vän Eva kom på besök under måndagen. Hon rullade in vid halv nio på morgonen och livade sedan upp resten av dagen. Otroligt härlig tjej! 

För er som aldrig upplevt en galopp: ungefär såhär ser man ut. Det var ett helvete att få ur hårsnodden sedan ha-ha. 

Aningen mer fixade senare på kvällen. Efter galoppen besökte vi en snabb efterfest innan det var dags för att handla mat på ica (en upplevelse i sig) och bege sig hemåt för att duscha och försöka rädda våra slitna ansikten med lite nytt smink. 

Helgens sista bild. Ytterligare lite beerpong på förfest/efterfest eller vad man nu kallar det. Jag kan inte tacka mina älskade vänner nog för hur ni mår mig att må och känna. Jag är så tacksam att jag får vara ung i en stad som Uppsala under en helg som Valborg. Vi skapar minnen för livet och jag älskar er alla för det! BAMSKEKRAM från mig.