/

Årets första sommarhelg

I helgen kom sommaren till Uppsala. Precis i tid till att vi alla blev lediga efter tio veckor av konstant praktik, tentaångest och allmän stress. Jag kan inte beskriva lättnaden då jag för sista gången tog av min skylten "Sjuksköterskestudent". Även om jag kommer sakna studietiden och allt vad den innebär ska det bli vädligt skönt att börja jobba. Tjäna lite pengar och växa som sjuksköterska. Trots att jag i fredags fortfarande var sliten sedan valborg (hehe) kändes det givet att möta ett par klasskompisar i stan för att fira lite. Vi sågs på pinchos och tog en drink och lite smårätter. Dock kastade vi alla in handduken vid tio. Resterande tid av helgen har spenderats utomhus i form av promenader, träning i solen, lunch och fika i solen samt lite balkonghäng. Välbehövligt med en lugn helg med mycket sömn. Känner mig för första gången på vääldigt länge utvilad. 

Drinken var fin men kan inte påstå att jag nöjt ha-ha. Känner mig väldigt less på alkohol. 

I lördags mötte jag upp Carro för lite behövligt snack om allt och inget på vad som kan vara Uppsalas bästa dejt-café. Väldigt mysigt vid slottet. 

Efter fikat rev jag, Ebba och Ludde av en rejält jobbig team-workout ute i solen. Eller för min del var den åtminstonde väldigt jobbig. Men jag är otroligt tacksam att ha två så fina och starka vänner som kan puscha mig då jag annars skulle ha gett upp. Därefter kände vi oss värda en glass. Ser verkligen fram emot all träning ute i solen på Vanheim i sommar! 

Oj så blek. Men att kunna äta middag barbent längs med ån i början av maj utan att frysa är värt att dokuemntera! 

Idag har jag hunnit med en hel del, både en promenad och lunch med Julia, mer träning ute i solen och så kom Ida över på besök. Älskade lillasyster<3. Så glad att du bor så nära! Och notera temperaturen vid 19 på kvällen!