/

Helgen och open 18.2

Det är måndag och ny vecka. Nya tag! Trots en tung vecka förra veckan blev helgen riktigt bra med en effektiv lördag bestående av morgonträning, plugg ett par timmar, en shoppingtur på stan och sedan middag och utgång med Ida, Johanna, Ronja och systrarna Samuelsson. Spontant men ack så roligt (så roligt att inga bilder togs). Så himla härligt att hänga med övikstjejer och prata om allt mellan himmel och jord med lite bubbel i handen. Söndagen startade alldels för tidigt med tanke på att jag inte kom i säng för än cirka 03:30. Waaaay past my bedtime haha. Men jag hade tagit på mig jobb så det var bara att kliva upp och baka scones för att kickstarta dagen. Jag mådde faktiskt oförtjänat bra och hade en väldigt bra dag på jobbet. Jag hade ju lovat mig själv att inte jobba under dessa tio praktikveckor bara för att inte köra slut på mig själv totalt med den kommande sluttentan och allt. Meeen jag kunde inte motstå. Det ÄR så roligt att jobba på akuten. Kommer sakna det enormt. 

Dock fick jag betala för det idag och var helt slut på. Efter intro till VFU:n däckade jag i tre och en halv timma på eftermiddagen ha-ha. Kungen av powernaps. Sedan bar det av till gymmet för att köra open 18.2. och jag skojar inte då jag säger att resten av Vanheims alla medlemmar också hade tänkt samma sak. Det var så mycket folk att jag inte ens rymdes att köra. Men efter ett tag kunde vi klämma in oss i ett hörn och svettas ordentligt. Jag känner mig faktiskt nöjd med resultatet även om lyftet på slutet inte innebar något PB. Men passet var något av det värsta jag gjort för benen. Vill ni känna en ny nivå av mjölksyra är det bara att testa:

1-2-3-4-5-6-7-8-7-10 av dumbell squats (2x 15 kg för tjejer) och bar-facing burpees. Dvs en squat med en hantel på vardera axel, följt av en bar-facing burpee over bar. Sedan två squats och två burpees, osv. Därefter är det ett max i en Clean som gäller, under resterande tid som du har kvar tills timecap på 12 minuter. Heja heja! Min tid blev 7:33 minuter och 51 kg i Clean. Min svaget är verkligen styrkan. Fick mjölksyra i benen efter tredje varvet, är inte alls van att köra med så tunga hantlar. Och cleanen vill jag inte ens prata om ha-ha.