/

I DID IT

Min händelserika vecka har avancerat ett snäpp. Igår efter praktiken, som vanligt seg och som vanligt osäker på om jag verkligen orkade åka och träna, hände det omöjliga: jag satte min första muscle up. Från ingenstans! Jag tror det är få kan förstå den glädje jag kände i det ögonblicket ha-ha. Jag testade först med gummiband men fick inte alls till kippen. Struntade därför i bandet och tänkte istället öva på just kippen, och helt plötsligt var jag uppe. Helt oavsiktligt, jag var inte ens medveten om att jag försökte. Så himla sjukt! Det var inte långt ifrån tårar alltså, ha-ha. Detta har varit ett mål sedan jag började med crossfit i somras, dock har det alltid varit långt borta och om jag ska vara ärlig trodde jag inte att jag skulle klara det i år ens. 

Den 26e mars förra året gjorde jag min första pullup. Den 22a mars i år gjorde jag min första muscle up. För ett år sedan visste jag inte ens vad en muscle up var för något. Det är häftigt hur kroppen kan förändras och hur träning faktiskt ger resultat. 

Sedan är det ju kanske inte den snyggaste muscle up som har skådats i världshistorien. Jag saxar mig upp och kroppen ser ut som en fällkniv. Men jag tänker faktiskt strunta i det för tillfället. Istället ska jag bara leva på glädjen av att numera kunna identifiera mig med alla de coola personer som kan göra muscle ups! 

 
#1 / / Louise:

Grymt ju!! Har själv som mål att klara en muscle up. Känns oerhört långt borta just nu men blev peppad när jag läste ditt inlägg :)