/

En strålande helg

Oj vad tiden bara flyger iväg. Imorgon är det sista dagen på min fyra veckors långa praktik vilken känns som om den startade igår. Det ska bli oerhört skönt med lite påsklov. Troligtvis mitt sista någonsin. Hemska tanke ha-ha. Helgen då. Som vanligt gick den i raketfart, och som vanligt hade jag planerat in alldels för mycket för att min trötta kropp och hjärna skulle orka med. Meen vad gör man inte för att ha lite kul här i livet! 

Jag hade tagit på mig jobb på lördagkväll (trots att jag varje helg säger att nej, nu måste jag vara ledig så att jag orkar med praktik och plugg). Men jag kan inte motstå, det ÄR så kul. I lördags fick jag dock äta upp mina egna ord lite då det var en väldigt stressig kväll där jag hela tiden kände mig otillräcklig. Det finns inget värre än att stressat le lite ursäktande mot alla patienter som ligger i korridorerna och väntar på hjälp och har legat där i över sex timmar. Usch. 
Direkt efter jobbet trampade jag iväg till Carro för att snabbt sminka mig och svida om till partyblåsan. Vi hade planerat att ta oss an 04-släppet på Norrlands tillsammans med Linn. Och hur otaggad jag än var blev det en riktigt lyckad kväll! Kan lova att jag njöt av att få lägga upp fötterna och ta det där första glaset bubbel ha-ha. 
Jag var trött som attan på söndag, men vi hade bestämt att ses för att avverka några timmars plugg och ingen minns en bangare så det var bara att ta sig i kragen. Dock fick jag väldigt mycket gjort (för att vara en bakisdag) så helt ovärt var det inte. Och solen sken så pass att vi var tvunga att ha på oss brillor inomhus. Den ni! 
Då vädret var så himla härligt kunde jag inte sitta inne hela dagen. Vi rundade av plugget vid halv fyra-tiden och drog en fika på Stationens uteservering. Det var gudomligt. Vårens första värmande strålar som lockar av en jackan ligger ärligt på topp tio saker jag älskar mest här i livet. Det och så lite kravlös kvällsträning och min helg var fulländad. Och om jag var trött på måndagmorgon? Jo, det kan man säga. Men det var det fasen värt!