/

Träningssvacka

Jag har varit i min värsta träningssvacka på ett år nu de senaste dagarna. Jag vet inte om det är alla nya intryck på jobbet eller omställningar i livet i allmänhet som orsakar det, men oavsett är det väldigt jobbigt. Känner inte igen mig själv, träning brukar alltid vara dagens höjdpunkt. Dock finns inga ursäkter och jag har krigat mig iväg till gymmet varje dag trots att jag egentligen bara velat åka hem. Det är ju alltid roligt väl på plats. Men jag har känt mig stillastående i utvecklingen och inte alls peppad på att försöka bli bättre då det känts som om jag inte blir det oavsett vad jag gör. Det är vid sådana här tillfällen det är bra att ha en blogg dock. 

Det var ganska precis ett år sedan jag testade på crossfit för första gången. Då kunde jag varken snatcha, göra toes to bar, knappt två pullups i rad eller hoppa dubble unders. Jag kunde inte böja med än 40 kilo och jag trodde aldrig i livet att jag skulle klara av att göra handstand pushups, vilket nu är en av mina starkaste övningar. Mycket har hänt sedan dess, faktiskt. Jag får inte glömma bort det. Dock är det väldigt lätt att ständigt jämföra sig med andra. Sommarens projekt är att lära mig att gå på händer. För två veckor sedan kunde jag inte ta ett enda steg framåt, nu går jag någon meter varje gång jag försöker. Så det går ju framåt, om än långsammare än vad jag vill he-he. Utveckling tar tid och det är inte alltid roligt, men övning ger färdighet. Jag måste lära mig att förlita mig på tiden.