/

EXAMEN 2018

Och så har jag tagit examen. Tre år på universitetet flög förbi snabbare än vad jag kan säga sjuksköterska. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag har en legitimation, jag är ju fasen inte äldre än arton år mentalt. Men nu är det på riktigt och imorgon är första dagen på mitt första jobb som sjuksköterska. Det är svårt att förmedla känslan av examensdagen i ord. En känslostorm utan dess like. Men en riktigt lyckad dag får summera gårdagen. 

I fredags kom familjen ner och vi startade helgen med middag på Plock i värmen. Det kändes som utomlands. 
Deras rökta räkor med ett kallt glas bubbel är svårslaget. 
Fredagskvällen spenderades hos denna pingla för att fira att hon fyllde år. 
En otroligt mysig sommarkväll! 
Lördagsmorgon startade tidigt, vid 07:45 mötte jag dessa i parken nedanför universitetshuset innan genrepet av cermonin.
Vi tilldelades våra broscher innan allt drog igång och gud vad svårt det ska bli att hålla reda på denna lilla grej genom hela karriären ha-ha. 
Jag grät flera gånger under cermonin. Allt var så högtidligt och fint. Att se sina vänner gå över scenen och ta emot blommor och diplom fick mitt hjärta att expoldera av stolthet! 
Sara höll ett otroligt roligt och fint tal som berörde varenda en. 
Om bilder kunde förmedla värme. 31 grader hade vi här i Uppsala igår. Otroligt! Detta är mina mains i klassen. I tre år har dessa människor stöttat och peppat och underhållit mig. Jag skulle inte stå där jag står idag utan dem. Tänk om jag visste vilka fina vänner jag skulle få då jag började programmet<3. 
Mitt största tack går dock till Fredrik. Som vi pluggat tillsammans genom åren. Vi är alltid de två som varit först på plats i föreläsningssalen och vi har alltid hängt på låset till bibblan tillsammans. Vi har fått skrattattacker i ett tyst bibliotek och vi har skrattat tills tårarna runnit medan vi förhört varandra. Fredrik har gjort plugget roligt och det kommer jag vara förevigt tacksam för. Jag hoppas innerligt att vi blir kollegor på akuten och ambulansen i framtiden. Jisses vilket dreamteam vi skulle vara! 
Jag var så himla glad igår. 
Efter cermonin hade vi en liten mottagning på innergården. Den blev dock kortvarig då vi bokstavligen smälte bort. Det måste ha varit över fyrtio grader där ute. Istället tog vi en kalldusch och gick till stationen för att äta lunch/middag. Otroligt mysigt att ha haft familjen här i helgen<3. 
På kvällen kom vännerna över för att fira. Jag kan inte beskriva tacksamheten jag känner över att ha så fina vänner<3. Vad vore livet utan er?