/

En sommarvecka i Uppsala

Att vara ledig i måndags efter att jag varit i Örebro kan ha varit det skönaste på länge. Att få tid till att städa ur kylskåpet, träna i lugn och ro, chilla hemma i soffan, fika med Carro och gå ärenden på stan. Det behövde jag. Sedan väntades tre arbetspass innan jag skulle få gå på semester. Min inskolning är slut och det är numera endast jag som har ansvar över de sju patienterna våra vårdlag innebär. Tillsammans med en undersköterska såklart. Jag ska erkänna att jag i tisdags grät efter jobbet. Känslan av otillräcklighet var överväldigande. Det är hemskt att det ska behöva vara så. Men jag valde detta yrke för att kunna hjälpa människor, och då jag känner att jag gör ett dåligt jobb blir det personligt. Dock hade jag bra arbetsdagar både onsdag och torsdag så jag kunde gå på semster med en positiv känsla i kroppen vilket kändes viktigt. 

Total svettfest att träna utomhus i närmare 30 grader. 
Jag känner mig så cool med mitt kort ha-ha. 
Jag sänkte alla krav på träning i veckan och gjorde bara saker som jag kände för och tycker är roliga. Träningsglädjen kom verkligen tillbaka tack vare det. 
Tyvärr innebär kvällspassen alltid övertid. Det är sällan jag är från jobbet innan 22:30. Mycket på grund av att det tar tid att läsa av telemetrin. Men jag tänker att det ger med sig med lite vana. 
På onsdagsmorgon besökte jag Elina för att utföra lite fystester tilll hennes studie. Väldigt roligt och spännande. Min metabola ålder var tolv år ha-ha. 
Fick panik då jag såg denna och insåg hur mycket vikt jag tappat de senaste veckorna. En annan våg visade dock 54 kilo. Sedan är siffrorna inte helt korrekta, speciellt inte då jag hade mens och därmed väldugt mycket vätska i kroppen. Jag vet att det beror på mycket stress på och kring jobbet. Det blir bra med en veckas ledighet och mycket glass ha-ha. 
Jag har känt mig lite nere på slutet men en förmiddag med Elina och livsglädjen var tillbaka. Det är få människor som har hennes förmåga att sprida glädje<3. 
Sedan fick jag och kollegorna blommor av en patient och dennes respektive. Sådant kan verkligen lyfta vem som helst. 
Firade semestern med utomhusträning tillsammans med Ebba. Och imorgon åker vi till Gotland för att spendera en vecka där. SOM jag längtat!