/

Julen 2017

Här kommer ett sent julaftonsinlägg! Som alltid blev julen precis så idyllisk som jag minns den. Är oändligt tacksam för min fina familj och vår fina släkt. Längtar redan till nästa år<3. 

I god tradition startade julafton med julaftonsfrukost med familjen. Så himla mysigt. Vi byter alltid någon julklapp till frukosten också. 
Efter frukosten begav jag mig ut på en löptur runt norra sjön. Fick inte med mig någon i år men det var himla härligt ändå. Det var en fantastisk soluppgång och precis lagom kallt. 
Efter rundan var det snabba ryck att duscha och göra sig fräsch för ett besök i kyrkan, ännu en tradition. Det blev samma klänning som förra året. 
Det är alltid så mysigt att komma till krykan och mötas av julstämningen. Även om jag är långt ifrån troende så är det en tradition jag hoppas kommer hålla i sig i många år framöver. 
Efter kyrkan vankades det gröt till jullunch och jag hann med en kort powernap innan vi åkte till kusinerna på Granvägen för ett fortsatt firande. Självklart kollade vi på Kalle Anka och hans vänner och därefter var det julbord och lite lek. 
Då barnen inte kunde hålla sig längre blev det julklappsutdelning. Första året i typ hela mitt liv som vi inte hade någon tomte... Men det gick ju bra ändå! 
Kusinerna och mormor<3. Efter julklappsöppningen spelade vi x antal omgångar rundpingis och jäklar vad kul det är! 
Juldagen innebär sovmorgon, ett besök till morfars grav tillsammans med mormor och sedan ett tufft julpass innan jag svidade om för julmiddag nummer 2 med släkten och utgång med tjejerna.