/

Ambulansen

Hej och hå! Januari har startat riktigt bra trots förkylningen som gjort mig oförmögen att träna. Jag har nämligen ägnat min helg åt att ha praktik på ingen mindre plats än ambulansen! Jag måste säga att det är en otroligt spännande plats med vad jag kan se oräkneliga fördelar. Själva körningarna är inte alltid så spännande som man kanske kan tro vid första anblicken av sirener och blåljus, men intellektuellt utmanande och väldigt givande. Det är absolut en plats jag kan tänka mig att jobba på efter några år på akuten. I övrigt har jag spenderat min helg med att äta middag ute i lördags och ikväll kom min syster (som numera är Uppsala-bo!!!) och systrarna Samuelsson hit för lite scones och myskväll. Planen var att vara ledig och checka av några punkter på att-göra-listan imorgon men jag tog på mig ett extrapass på jobbet istället. Ser fram emot att få jobba och inte svansa som student hehe.