/

Feberstark

Jag satt hela eftermiddagen idag och klagade till Fredrik hur dålig jag kände mig. Överarmarna ömmande, jag frös och huden var sådär varm och feberöm. Jag hade nog fått feber. Vad den nu skulle kommit ifrån, jag är ju varken förkyld eller har ont i halsen. Men jag skulle inte träna, nej det orkade jag inte! Sedan hörde Ebba av sig. Hon behövde också draghjälp till gymmet. Så vi bestämde oss för att åka dit men ta det lugnt. Inget flås. Sagt och gjort. Vi övade snatch inför Atletserien och alltså herregud! Jag har ståt still på snatch sedan den 27e oktober då jag lyckades ta 35kg. Den vikten har känts okej och jag har lyckats med många reps. Men aldrig ens ett kilo till. Inte ens 36kg. Sedan idag lossnade det bara. 37,5 flög upp flera gånger och jag gjorde två ryck på 40kg. Jag blev så chockad och så glad!! Dessutom tog jag personbästa i over head squats också och drog en tia, dvs tio reps på den vikten! Det var dock där någonstans luften gick ur mig och nu ligger jag och svettas och tycker synd om mig själv ha-ha. Men svettningar är ett bra tecken. Då lämnar febern kroppen. Det kanske bara är någon snabb 24-timmars grej? För jag är som sagt helt frisk i övrigt? Och feber kommer sällan ensamt. 

 
Såhär stark kände jag mig idag! Feberdagen till ära!