/

JULHELGEN 2018

Och så var jag hemma i Uppsala igen efter fem dagar. Det kändes dock snarare som fem timmar. Jag har haft en helt fantastisk julhelg och tiden har sprungit förbi. Som alltid är det dock skönt att komma hem till sin egna lägenhet igen, men jag hade faktiskt gärna stannat ett par dagar till i Övik. Jag hann inte med hälften av vad jag hade velat. 
(null)
I fredags tog jag taxi till jobbet he-he. Jag skulle direkt till tåget efter jobbet och att cykla eller gå med min stora väska var inget alternativ och buss kändes för omständigt. Tänk om man hade det så varje dag. 
(null)
Det var en intensiv jobbdag i och med att vi slog ihop med en annan avdelning över jul, och så en sex timmars lång tågresa på det. Jag kan säga att det var otroligt skönt att komma hem till kvällsfika, en brinnande brasa och mys i soffan med mamma och pappa på fredagkväll. 
(null)
Lördagmorgon startade tillsammans med dessa filurer på crossfit Övik. 
(null)
Därefter åt jag lunch på stan med mamma och pappa, ihandlade de sista julklapparna och hann sedan med en powernap i soffan tillsammans med pappa framför hobbit innan vi åkte till farmor för att fira lilla julafton. 
(null)
Efter att vi kramat farmor och Bengt god jul var det dags för nästa aktivitet: fika med mina bästa vänner<3. Det var en så himla trevlig kväll och det svider i hjärtat att jag inte hann träffa dem mer. Tur att vi har hela livet på oss. 
(null)
Jag vaknade upp till denna lapp på söndagmorgon. Det här med att skriva lappar är verkligen mysigt och jag måste ha fått det från mamma. Älskar att skriva små påminnelser eller kärleksförklaringar och lägga fram. 
(null)
Efter ett förmiddagspass på gymmet köpte jag och Lovisa subway till lunch innan...
(null)
Vi checkade in på relaxen. Frågan är ju varför man inte gör sådant oftare. Jisses vad avkopplande och härligt det var. Vi både somnade lite här och var ha-ha. 
(null)
Det var så lugn och härlig atmosfär. Perfekt uppladdning inför en desto mer hektisk julafton. 
(null)
Efter middagen drog jag med mig Ida och körde ett lite snabbt kvällspass också innan det var dags för uppesittarkvällen. 
(null)
Det var verkligen julstämning i mamma och pappas lägenhet. 
(null)
(null)
Det är tradition att spela bingolotto, äta julgodis och dricka bubbel kvällen innan julafton och iår var inget undantag. 
(null)
Vet inte hur många mozartkulor jag ätit i helgen... 
(null)
Jag blev lite understimulerad av bingolotton så jag startade lite tomteverkstad. 
(null)
Jag vaknade halv sju på julaftonsmorgon. Hade bestämt sedan kvällen innan att jag skulle ut och springa runt höglandssjön då jag gjort det de senaste åren. Dock kanske inte så pass tidigt he-he. Men när jag ändå var vaken tyckte jag att det var lika bra att göra bort det så att jag kunde äta julaftonsfrukost i lugn och ro med familjen sedan. Det var minus tio grader och inte en själ ute. 
(null)
Jag borde kanske tyckt att det var läskigt men inte alls. Jag njöt av lugnet och den totala tystanden. Det var en vacker fullmåne som fick snön att glittra helt magiskt. Jag kände mig väldigt varm i hjärtat och tacksam för allt här i livet. Över familjen, alla mina vänner, mitt jobb, att jag har en frisk kropp som klarar av att springa och faktiskt till och med njuta av det. En väldigt, väldigt bra start på julafton med mig själv. 
(null)
Efter en lång varmdusch möttes jag sedan av detta. Det är så mysigt att äta frukost tillsammans med andra människor. Jag äter ju alltid frukost själv annars. Att starta dagen ihop är fint. 
(null)
Sedan var det dags för den årliga julbilden. Måste säga att Ida gjorde ett bra jobb som fotograf med att fånga julstämningen så pass bra. 
(null)
Efter fruosten åkte vi som alltid till kyrkan. Därefter traskade jag och Ida tillsammans med mormor upp till henne för gröt till lunch följt av en liten tupplur innan det var dags att åka till kusinerna. 
(null)
Älskade, älskade familj<3. 
(null)
Mina små kusiner är inte så småa längre. 
(null)
Sedan kom tomten och det var dags för julklappsutdelning. Jag får lite dåligt samvete över hur bortskämd jag blir av mina föräldrar. Än en gång, tusen tack för alla julklappar mamma och pappa<3. 
(null)
Efter frukost på juldagen åkte vi ut till honön för att ta vara på dagsljuset och promenera på isen. 
(null)
Vid 14-tiden var det sedan dags för julfirande nummer tre tillsammans med hela klanen Norenius.
(null)
Efter lite middag vankades det sedan utgång i vanlig ordning. Det var dags för hemvändarfesten. Detta var den enda bilden jag hade i min telefon från kvällen. Jag hade helt enkelt för roligt för att använda mobilen. Det är alltid så himlga trevligt att gå ut i Övik när alla är ute. Och då menar jag verkligen alla. Alla gamla vänner och bekantskaper. Jag hade det nog dock lite väl trevligt igår av mitt mående idag att bedöma. Jag som aldrig blir bakis har mått så himla dåligt. Det var inte en rolig tågresa hem till Uppsala ha-ha. Jag hade ont i huvudet och mådde illa hela vägen. I fem timmar. Det var ett litet barn som föröskte leka med mig och jag som alltid brukar nappa på sådant orkade inte mer än att ge några skakiga leenden till respons vilket ändå säger en hel del. Tack och lov att jag ska jobba på nyår så att jag slipper dricka alkohol. Det blir nog en vit januarimånad ha-ha. 
(null)
Den här bilden summerar min julledighet ganska bra. Jag har tagit varje tillfälle jag fått att sova. Det är inte för än man slappnar av som man känner hur trött man är. Det har varit en intensiv höst på många sätt och jag behövde verkligen vila från jobb och allt vad vardagen innebär. Men nu känner jag mig utvilad och redo för de fyra sista arbetspassen under 2018.