/

En utarbetad kvinna

Här på andra sidan skärmen har ni en trött individ. Det har varit två tuffa arbetsveckor minst sagt. Roliga, men tuffa. Denna vecka har jag haft två studenter. Ibland känns det som om jag fortfarande är student ha-ha. Stackars tjejer. När jag pluggade ville jag verkligen bli handledare då jag visste exakt hur jag tyckte att en bra handledare skulle vara. Tji fick jag. Jisses vad svårt det är. Speciellt för en person med mitt kontrollbehov. Om ni tycker att jag har stort kontrollbehov i livet genrellt är det inget jämfört med vad jag har på jobbet. Tycker lite synd om alla mina kollegor också, jag kan rapportera över patienter hur länge som helst och skriver lappar och checklistor till dem när jag kliver av mitt pass så att de kan ta vid och fortsätta. Självklart på ett snällt sätt med många små "Godmorgon XX"-meddelanden och smileys he-he. Och jag har faktiskt fått höra att det är uppskattat. Men jag värnar så mycket om mina patienter och vill att allt ska bli så bra som möjligt och har lite svårt att lämna ifrån mig saker. Jaja. Det har varit intensivt. Men en dag till sedan går jag på lite välbehövlig julledighet. Älskar dock mitt jobb. Hade det inte varit för att jag vill göra lite andra saker ibland skulle jag kunna jobba jämt. Att bli sjuksköterska är det bästa beslutet jag någonsin tagit. 
 
Det har varit en bra träningsvecka denna vecka vilket alltid är roligt. Igårmorse när jag kom till gymmet var jag helt själv så jag satte på ABBA och Roxette och hade squat-disco med mig själv medan det ljusnade ute. En fantastisk start på dagen. Sedan hann jag äta lunch med min fina Carro innan det var dags för kvällsjobb. En bra onsdag mitt i livet. Ser lite sorgligt spinkig ut på denna bild dock ha-ha, jag kände ju mig så stor och stark när jag reppade nära mitt max. Nästa år ska jag bli stark och lyfta tungt på riktigt (och kanske få lite större ben på köpet om jag har tur). Är så himla peppad på ett bra träningsår under 2019! 
(null)