/

Årets sista pass

Efter att ha gjort mitt bästa för att sova ut imorse (sov till nio ändå, bra jobbat med tanke på hur mycket jag sovit denna helg) så tog jag mig till gymmet för att avverka årets sista pass. Jag skulle gärna nyårsträna med gänget imorgon men jag måste inse mina begränsningar och att sova två timmar efter ett nattpass för att sedan träna är en av dem. 
 
Jag trodde jag skulle vara själv på gymmet då klockan var strax efter elva en söndagsförmiddag, men icke. Det var nästan som en måndag vid 17-tiden. Jag antar att det var många som ville träna sig ur 2018. Jag hade bestämt mig för att göra den senaste utmaningen inom crossfitvärlden, nämligen 1000 boxstepups med viktväst. I mitt huvuvd lät det ganska lätt som alltid när jag jag föreställer mig en workout hehe (sedan får jag alltid en käftsmäll då jag inser att det är svinjobbigt), 100 steg x 10 bara. Men jag visste att det tagit mina vänner närmare en timma så alltför kaxig var jag inte. 
(null)
De första 300 stegen gick ganska fort och smärtfritt. Men då de tagit mig 15 minuter och jag insåg att jag hade 700 steg kvar blev det mentalt jobbigt. Jag skulle säga att detta var en större mental utmaning än fysisk, även om det var riktigt svettigt och tungt för benen också. Tack och lov hade jag lite vänner på plats som kunde peppa mig. 
(null)
Efteråt var det en kille som ba "äh du har 1000 steg till i dig". Inte riktigt he-he. Men jag fick en ordentlig adrenalinkick och kände mig så himla nöjd efteråt. Som alltid då man genomför något som man är väldig villig att ge upp på. 51:51 minuter tog det mig. Jag ville gärna komma under 50 men där vid 600-steg någonstans tappade jag lite fart. Och de sista 50 tror jag att jag nästan hoppade upp bara för att få dem överstökade. Jag är nöjd med årets sista pass. Och den 1 januari medan världen ligger bakis ska jag riva av 2019's första he-he. Det känns bra.