/

Things that makes me happy

Godkväll alla trogna läsare. Jag har varit ledig i en vecka nu och jag tänker inte ljuga. Det har inte varit den mest minnesvärda veckan i mitt liv. Jag har spenderat skamligt många timmar framför netflix och jag har nog sovit mer denna vecka än vad jag gjort på hela sommaren. Ågesten var till en början total. Men jag har börjat acceptera mitt öde ha-ha. Ibland blir livet inte mer lattjolajban än såhär. Och det är väl som med allt annat, utan vinter skulle vi inte uppskatta sommaren, efter regn kommer solsken och så vidare (typiskt svenskt att göra metoaforer baserat på vädret). Även om jag gärna önskar sommar och solsken året om.
 
Men så går jag igenom de få bilder jag tagit under veckan och blir alldeles varm inombords. Är det något jag berikats livet är det fina vänner och de gör alla dagar till dagar att minnas. Som i lördags då jag och Carro låg skavfötters på hennes balkong och pratade om livet, grät någon tår, skrattade tills glädjetårar rann och åt godis tills klockan slog sent. Att ta en kvällspromenad längs med ån med Lala och hälsa på kossorna i augustikvällssolen. Eller som ikväll då både jag och Julia behövde en tjejkväll där vi gick all in med ansiktsmask, choklad, en gråtfilm, te och tända ljus. Och för att inte tala om alla fantastiska timmar på gymmet med vänner så starka att de förbluffar mig. Fred och Ludde gjorde 54 ringmuscleups på mindre än 6 minuter idag. Den ni! Och Ebba som gjorde fem helt själv, trots att hon för ett par veckor sedan inte ens kunde göra en. Ni inspirerar mig! Trots att livet kanske inte är så farfyllt och händelserikt som jag oftast föredrar det, så är jag väldigt tacksam över allt detta. 
(null)
Finaste och sötaste Carro! <3
 
(null)
Detta är bland det bästa jag vet. Att ses ett gäng vänner på gymmet, speciellt på helger som i söndags, riva fram en massa olika föremål att kasta, bära, dra och pressa och sedan svettas tillsammans. På bilden ovan illustreras de typiska cirka fyrtiofem minutrarna de tar att lösa logistiken. 
 
(null)
Hälsar på i bregottfabriken! (Fasen det skulle jag haft som bildtext på instagram!! Det är lätt att vara efterklok (fyndig) hehe). 
 
(null)
Team Övik ger färdighet! Vilket det gör! Fasen så stolt jag kan bli över oss. Trots att kloket är så tungt att jag inte kan stå upprätt och att vi inte trodde vi skulle orka tog vi oss igenom passet med RX-vikter idag igen. Det är inte mycket för världen men för mig är det stort. Att jag orkar träna med samma vikter som de starka tjejerna och tillsammans med Ebba faktiskt kunna leverera så pass bra att vi klättrade två platser. 
 
(null)
Kvällens rekvesita! Jag och Julia var så himla tjejiga. Hon färgade mina ögonfransar, vi lade inte bara en utan två ansiktsmasker, åt choklad och drack te under filtar i soffan med tända ljus framför en gråtfilm och hade det bara allmänt supermysigt<3.