/

Godmorgon torsdag

Godmorgon torsdag och veckans lediga dag! Jag är uppe med tuppen idag, igen. Tre dagar tillbaka efter semestern och dygnet är redan tillbakavänt. Det är nackdelen med att börja så himla tidigt. De dagar man är ledig är kroppen ändå redo att vakna innan 06. Men man kan ju göra som jag gjort idag och krypa ner under en filt med mackor och ett stort glas mjölk och bara mysa. Kanske somna om någon halvtimma och känna lugnet. Egentligen skulle jag varit ledig igår också men det var en sjuklucka så jag tog ett extrapass. Pengar behövs i dessa möbel-köpar-tider. Och tacka gudarna att jag tog det passet för igår var en av de bästa jobbdagarna på hela sommaren. Jag hann verkligen vara en sjuksköterska och inte bara en stressad person som springer mellan patienter och försöker få dagen att gå ihop. Jag hann lyssna, skämta, ömma, trösta och engagera mig. Sådana dagar är bra dagar. Så jag kunde lämna jobbet med en positiv känsla och känna att jag ser fram emot arbetshelgen. Men först: en ledig dag med massa roliga saker inplanderade! 
(null)