/

En ledig helg i augusti

Hej hopp alla vänner och ovänner! Och mitt framtida jag som kommer gå in och läsa detta och avundas mig själv och sommarens kravlösa liv. I fredags efter en riktigt lång dag på jobbet, tio timmar för att vara exakt, så checkade jag ut. Bokstavligen. Jag cyklade raka vägen hem och lade mig raklång på soffan för en powernap. Det vankades sedan middag ute följt av en spontan visit till bryggan. Jisses vad jag festat i sommar. Det är nästan så att jag skäms. Men bara nästan. Det ska bli härligt med höst nu framöver och myskvällar i min nya lägenhet. Är så redo att baka scones, tända ljus, hitta någon ny serie att följa med och bara ta hand om mig själv. Men innan dess ska jag leva lite mer. Och det var exakt vad jag gjorde i lördags. Jag tog då tåget till Stockholm för att möta upp min älskade vän Lovisa. Vi skulle nämligen på poolfest hos Jessica och Fabian. Det blev verkligen en dag och natt jag kommer att minnas. Vi somnade sent in på småtimmarna efter att ha gjort mackor och slagt på Mästerkatten i stövlar. Goals. Idag har jag och Julia poweralkat i spören för att besökt Ikea för lite inspiration till mitt nya hem och nu tänkte jag strax bege mig till gymmet för att se om kroppen fortfarande lever trots hur jag behandlar den. 

Kommer sakna att kunna gå klädd såhär utan att frysa! 
Uppsala är så vackert. Det var nästan magi i luften i fredags då kvällssolen låg på kyrkan. Ibland måste jag nypa mig i armen för att förstå att jag faktiskt bor här. 
Bästa Lovisa! Som jag fnittrar då jag är med dig<3. 
High on life-barometern gick i taket.
En del av gänget igår. Det är så roligt att lära känna nya människor! 
Dagens lunch! Vi blev helt genomblöta innan vi kom fram till ikea så lite varm mat var definitivt på sin plats. Och tjejen på bilden gjorde hela min vecka när hon kom på att jag kunde få ta över hennes och Markus gamla säng. TUSEN TACK IGEN JULIA<3. Det betyder mycket då en ska köpa en hel ny uppsättning möbler!