/

Livet är tillbaka

Oj nu har det ekat tomt här i över en vecka. Men medan bloggen har varit tom har livet varit desto mer fartfyllt. Förra veckan kan ha varit en av de mest påfrestande veckorna i mitt snart tjugotreåriga liv. Men nu är den perioden över och jag känner att äntligen kan jag få tillbaka livet. Plötsligt hör jag fålgarna kvittra igen och plötligt kan jag njuta av att solen värmer. Jag är tillbaka och det känns helt fantastiskt. Är så otroligt peppad på våren och allt som komma skall. Men först kan vi gå igenom vad som hänt sedan sist. 

Jag har genomfört och klarat NKSE praktiska. En lättnad som inte går att beskriva. Där och då kan jag nog ha varit den lyckligaste personen i Uppsala.

För att fira mitt lyckade tog jag och Ebba oss igenom Atletserien April. En helt okej rolig workout. Dock var vi båda nog mest nöjda över att ha ännu en sak avcheckad på våra att-göra-listor. 

Fredagmorgon innebar NKSE-skrftliga för medparten av Sveriges alla sjuksköterskestudenter. Otroligt svårt att avgöra hur det gick. Men vi försökte släppa allt och tog oss ner på stan för en lunch i solen då sommaren plötsligt bestämt sig för att besöka Uppsala. 

Efter mycket om och men tog jag mig iväg till gymmet för att träna med dessa två stjärnor ute i solen. Fick riktig fredagsfeeling. Ser verkligen fram emot sommaren och alla utomhuspass! 

Efter träningen och en sväng på systemet hann jag lapa lite sol på balkongen och låta håret lufttorka innan det var dags att göra sig iordning för kvällen. 

VId 17 hade jag och Elina bestämt dejt över ett glas bubbel ute i solen. Planen var stationen men där pågick en mindre dagsfest och det var omöjligt att få bord. Istället satte vi oss på Unico och avnjöt något svalt att dricka under årets första sommarkväll. Vi hade en del att ta igen då det var alldeles för länge sedan vi sågs! 

Jag hade tidigare under dagens shoppat en del, bland annat denna jeansjacka. Det är verkligen inte min stil egentligen men tycker det ser såå coolt ut på andra så var tvungen att köpa en. Tror det kan bli snyggt på valborg. 

Kvällen spenderades sedan hos Emelie med dessa pinglor för att fira att NKSE nu är över och att vi snart är sjuksköterskor. Så stolt över oss allesammans<3. Och ja, min pose är lite överdriven ha-ha.

Sedan dog ju Avicii under fredagen också. Så hemskt. 

Jag hade tagit på mig jobb under lördagen. Måste erkänna att jag ångrade det ganska starkt då jag vaknade. Även om jag inte var bakis och dessutom sovit typ närmare 9h var jag helt slut i huvudet efter många intensiva veckor. Men väl på jobbet kände jag mig så tacksam att jag får chansen att jobba där. Det låter så klyschigt men jag har världens bästa jobb. Att få träffa så många människor, både lite smågalna hypokondriker, allvarligt sjuka som diagnostieras med cancer, alkoholister som fått i sig för mycket, männsikor som varit med om bilolyckor eller någon som kanske drabbats av epilepsi för första gången. Det är så stimulerande. Och jag mår aldrig så bra som då jag får andra människor att må bra. Jag hade min bästa dag på flera veckor i lördags.